کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | نیکولا کوچولو و بادکنک
نیکولا کوچولو و بادکنک شابک: 9786002530509 120 صفحه 127 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 600 نیکولا کوچولو بادکنک رنه گوسینی ژان ژاک سامپه دینا کاویانی کودک کودک داستان کودک

116,250 ریال 155,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

نیکولا کوچولو، مجموعه داستان‌های مصور اثر رنه گوسیوی است که در اصل به زبان فرانسه نوشته شد. ماجراهای نیکولا که دبستانی‌است جالب و هیجان‌انگیز است. نیکولا و دوستانش با خلق رویدادهای بامزه و گاهی وحشتناک حتی بزرگترها را هم می‌خنداند. چنانکه پشت جلد کتاب نوشته شد: برای کودکان هفت ساله تا پیرمردهای هفتاد ساله.
در داستان نیکولا کوچولو و بادکنک می‌خوانیم:
من خیلی عید پاک را دوست دارم: روزی است که خیلی در خانه به ما خوش می‌گذرد. بابا روزش را با رنگ کردن تخم‌مرغها شروع می‌کند. او نمی خواهد که کمکش کنم، چون می گوید دست‌و‌پاچلفتی هستم و حتماً به مامان رفته‌ام که اینجوری شده‌ام. بابا رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها را در اتاق غذاخوری شروع می‌کند، ولی مثل همه‌ی سالها خب، همه‌ی آن سال‌هایی که من یادم می‌آید (دو سال) باید کارش را در انباریِ زیرِ شیروانی تمام کند، چون همیشه یکی دوتا تخم‌مرغ روی میز غذاخوری )امسال دوتا)، روی فرش (پارسال)، روی پیراهن مامان (پیرارسال که کوچکتر بودم) می‌شکند، آن موقع بود که مامان می‌خواست پیش مامانش برود و همه گریه می‌کردیم.
همیشه، وقتی بابا از انباری پایین می آید، تخم‌مرغ‌ها کم‌تر از وقتی است که به انباری می‌رفت، ولی خب، خیلی قشنگ هستند! آبی، قرمز، سبز، همه‌رنگ تخم‌مرغ پیدا می‌شود، درست مثل رنگ‌های روی شلوار بابا. وقتی به بابا می‌گویم که چیزی به این قشنگی ندیده‌ام، خیلی به خودش افتخار می‌کند. مامان هم می‌گوید: «باید هم به خودت افتخار کنی! » مامان جدی است و وقتی این را به بابا می‌گوید اصلاً نمی‌خندد.

ادامه keyboard_arrow_down