کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | خواب نی لبک
خواب نی لبک شابک: 9789642091638 208 صفحه 255 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 خواب هرمان هسه سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

1,050,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ پنجم

خواب نی‌لبک
کتاب «خواب نی‌لبک» دارای 14 داستان کوتاه است. داستان‌هایی خیالی با درونمایه‌ای شرقی که جامعه مادی‌گرای اروپا را محکوم می‌کند. «هرمان هسه» با این نوع نگارش سبک تازه‌ای در داستان‌نویسی‌ رقم زد. هیچ‌یک از نویسندگان بزرگ اروپا این شیوه را برای داستان به کار نگرفته بودند. اینکه «هرمان هسه» توانست در داستان‌هایش از قصه‌نویسی شرقی الهام بگیرد موجب تمایز او با دیگر نویسندگان شد. «هرمان هسه» به گونه‌ای زیبا، تجربیات خود را با سنت‌های غرب و شرق و عواطف آمیخته و حسی شاعرانه به داستان‌هایش بخشیده است. او که عارف مسلکی آلمانی بود توانست، در سال 1946 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. «هرمان هسه» در طول زندگی خود به هند و شرق دور سفر کرد و در سفرهایش با تفکرات بودایی و عرفانی شرق دور و آیین‌ها، دین‌ها و عقاید گوناگونی آشنا شد و در اندیشه و تفکرش تحولی منحصر به فرد به وجود آمد. داستان‌های «هرمان هسه» که همگی در فاصله سال‌های 1900 تا 1933 نوشته شده‌اند و بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند داستان‌ها سفرنامه معنوی شخصی و شرحی از بهم ریختگی وضعیت اروپا در جنگ‌های آن زمان هستند.
در بخشی از داستان «گورزاد» این مجموعه می‌خوانیم:
«قصه‌گوی‌ پیر شبی بر سکوی ساحل چنین سخن آغاز کرد: ای سروران ارجمند، امشب اگر بخواهید، می‌خواهم قصه‌ای بسیار قدیمی برایتان نقل کنم، قصه بانویی زیبا و زرخرید گورزادش را، قصه مهر و وفا و خیانت و عشق و مرگ، قصه‌ها و شرح ماجراهای نو و کهن همه گرد همین موضوع می‌گردد.» داستان «خواب نی‌لبک» توسط «سروش حبیی» به فارسی برگردانده شده است.



درباره نویسنده: هرمان هسه ( 1877 ـ 1962) نویسنده و نقاش آلمانی ـ سوئیسی صاحب اثر، «سیذارتا»، «بازی مهره شیشه‌ای»
رتبه گودریدز:3/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down