کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | سال های سگ
سال های سگ شابک: 9789644484384 760 صفحه 961 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1650 گونتر گراس حسن نقره چی علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

3,000,000 ریال 3,750,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

سال‌های سگ
رمانی درباره سلطۀ فاشیسم و نازیسم بر آلمان و نتایج آن، به قلم نویسنده‌ای که عصر نازی‌ها را با گوشت و پوست و استخوان تجربه کرده بود. گونتر گراس، که از نسل نویسندگانی است که بخشی از زندگی‌شان در عصر آلمان هیتلری و جنگ جهانی دوم گذشت، در رمان «سال‌های سگ» سال‌های منتهی به آن عصرِ تاریک و ظهور نازیسم و عواقب آن را با تخیل غریبِ داستان‌پردازی توانا که تاریخ را به صحنۀ تخیل می‌کشاند روایت کرده است. «سال‌های سگ» رمانی است در سه بخش که، چنانکه در یادداشت مترجم بر ترجمۀ فارسی رمان آمده، در هر سه بخش آن یک سگ محور داستان است. گراس در این رمان تاریخ و فانتزی و طنز و افسانه را هنرمندانه به هم آمیخته است. اینک سطرهایی از این رمان: «والتر ماترن می‌بیند که چیزهای زیادی برآب می‌رود. سیلاب از مونتا تا که‌زه‌مارک را گرفته. دریا این‌جا نزدیک به مصب رود به کمک می‌آید. می‌گویند موش‌ها در رودخانه بودند. منونیت‌ها می‌گویند: کاتولیک‌های لهستانی باید شب موش‌ها را در آب انداخته باشند. عده‌ای هم می‌گویند شاهزاده‌‌ی آب‌ها را سوار بر اسب سفید دیده‌اند، اما شرکت بیمه نه بودن موش‌ها را در رودخانه می‌پذیرد و نه اعتقادی به شاهزاده‌ی آب‌ها بر اسب سفید از گوتلند دارد. وقتی که دیوار زه‌کشی به خاطر موش‌ها شکست، آن چنان که در افسانه‌ها آمده، اسب سفید با شاهزاده‌ی آب‌ها در رودی که طغیان کرده بود، پرید...»
«سال‌های سگ» با ترجمۀ حسن نقره‌چی و یادداشتی از مترجم در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: گونتر گراس (2015 – 1927)، داستان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس، نقاش و مجسمه‌ساز آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1999 میلادی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده