کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | رمان های جاویدان جهان: تصویر دوریان گری
رمان های جاویدان جهان: تصویر دوریان گری شابک: 9789643699772 332 صفحه 330 گرم قطع: جيبی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 3000 رمان جاویدان جهان: تصویر دوریان اسکار وایلد محسن سلیمانی نوجوان نوجوان داستان نوجوان

1,610,000 ریال 2,300,000 ریال

ناشر: افق

چاپ ششم

دوریان گری از طریق بسیل با مردی به نام لرد هنری آشنا می‌شود. لرد هنری مسائلی مانند زیبایی شناسی و لذت‌گرایی را به دوریان یاد می‌دهد و دوریان بعد از درک این‌ حقیقت که زیبایی‌اش فانی است دست به کارهایی می‌زند و تصمیماتی می‌گیرد...
اسکار وایلد در مصاحبه‌ای گفته که هر سه شخصیت موجود در رمان تصویر دوریان گری در واقع بازتابی از شخصیت خود او هستند. او می گوید:« بسیل هال‌وارد، کسی است که من فکر می‌کنم هستم؛ لرد هنری کسی است کی دنیا از من می‌بیند و در نهایت دوریان کسی است که من دوست دارم باشم.»
بخشی از کتاب تصویر دوریان گری:
لرد هنری هنوز نیامده بود. او همیشه موقع ملاقات دیر می‌آمد. می‌گفت سر موقع حاضرشدن سر قرار، باعث اتلاف وقت است. دوریان از این وضع کمی بدخلق به نظر می‌رسید و با انگشت‌هایی بی حال کتابی پرنقش و نگار و پر از تصویر مانون لِسکو را که در یک قفسه پیدا کرده بود ورق می‌زد. تیک تیک‌های خشک و خسته کننده‌ ی ساعت دیواری لویی کوارتز عصبانی‌اش می‌کرد. یکی دوبار تصمیم گرفت بلند شود و برود.
بالاخره صدای پاهای آهسته‌ای را در راهرو شنید و در اتاق باز شد. دوریان بی آنکه سرش را بلند کند، زیر لب گفت: «چقدر دیر آمدی هنری!»
صدای زنانه‌ای گفت:«آقای دوریان گری» متأسفانه هنری نیست من‌ام.»
دوریان فوری نگاهی به طرف در انداخت و بلند شد و گفت:« ببخشید فکر می کردم که...»
-بله شما فکر می‌کردید شوهرم است. من خانم‌شان هستم. خیلی ببخشید که من خودم را این طور معرفی می‌کنم. من شما را از روی عکس‌هاتان خیلی خوب می‌شناسم. گمان می‌کنم هنری بیست وهفت تا از عکس‌های شما را دارد.

ادامه keyboard_arrow_down