کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ترکیه | بچه های امروز معرکه اند
بچه های امروز معرکه اند شابک: 9789642132874 200 صفحه 218 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 800 امروز معرکه عزیز نسین داود وفایی علوم انسانی ادبیات ادبیات ترکیه

760,000 ریال 950,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ دوازدهم

بچه‌های امروز معرکه‌اند
نقدِ طنزآمیزِ قوانین کهنه و دست‌وپاگیر و نادرستِ نظام آموزشی و تربیتیِ ترکیه، در قالب نامه‌نگاری دو همکلاسی. عزیز نسین، که از نویسندگان شاخص و خوش‌ذوقِ طنز اجتماعی و سیاسی بود و در آثارش همواره اوضاعِ اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ترکیۀ روزگارِ خودش را به صراحت نقد می‌کرد و برای خودش دردسر می‌تراشید، در کتاب بچه‌های امروز معرکه‌اند نظام آموزشی و تربیتی ترکیه را در روزگاری که این کتاب نوشته شده، هدف گرفته و به زبان طنز عیب و ایرادهای آن را نشان داده است. بچه‌های امروز معرکه‌اند روایتِ خواندنی و شیرینِ نامه‌نگاری‌های دو همکلاسی به نام‌های احمد و زینب است. آنها به هم نامه می‌نویسند و در نامه‌هایشان دنیای بزرگترها را از دید خودشان تصویر می‌کنند و به انتقاد از پدر و مادرها و معلم‌های خود می‌پردازند. عزیز نسین در این کتاب کاری می‌کند که دنیای بزرگترها و کاستی‌ها و خطاهای مقررات آموزشی و تربیتی را از چشمِ بچه‌ها ببینیم. او خوانندة بزرگسال را در جایگاه بچه‌ها می‌نشاند تا از این طریق ضرورت تغییر در سیستم آموزشی و تربیتی و برچیدن شیوه‌های غلط و کهنه‌شدة آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان را یادآور شود. طنز عزیز نسین در این کتاب، همچون دیگر آثار طنزآمیزِ او، هم شیرین است و هم صریح؛ طنزی که هم مخاطب خود را می‌خنداند و سرگرم می‌کند و هم کم و کاستی‌های اجتماعی‌ را به تصویر می‌کشد.
کتاب بچه‌های امروز معرکه‌اند با ترجمۀ داود وفایی در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: عزیز نسین (1995 – 1915)، طنزنویس، داستان‌نویس، شاعر، مقاله‌نویس، سفرنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس اهل ترکیه.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم