کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | تاریخ نقد جدید جلد هفتم
تاریخ نقد جدید جلد هفتم شابک: 9789644480072 734 صفحه 1163 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 3300 تاریخ جدید هفتم رنه ولک سعید ارباب شیرانی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

2,800,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ دوم

تاریخ نقد جدید – جلد هفتم
مجموعه «تاریخ نقد جدید» روایتی جامع، روش‌مند و جزئی‌نگرانه از تاریخ نقد ادبی جدید و چگونگی پیدایش جریانها و نظریه‌ها و مکاتب مختلف نقد ادبی از اواسط قرن هجدهم تا نیمه نخست قرن بیستم است. رنه ولک در این مجموعه به شیوه‌ای آکادمیک نقد ادبی جدید را در چشم‌اندازی تاریخی شرح داده است. ولک نقد ادبی را نه فقط محدود به نقد عملی و داوری در باب آثار ادبی، بلکه عرصه‌ای فراخ‌تر دیده و به نظریه ادبی و مباحث نظری و زیبایی‌شناختی در باب چیستی ادبیات نیز پرداخته است. او همچنین در این کتاب نقد ادبی را در ارتباط با دیگر فعالیتهای بشری و به ویژه فلسفه دیده است. انتخاب اواسط قرن هجدهم به عنوان مبداء این تاریخ‌نگاری، چنانکه خود ولک در پیشگفتار این مجموعه توضیح می‌دهد، پرداختن به آن بخش از تاریخ نقد ادبی است که به وضع کنونی ما روشنی می‌بخشد و آن را تفسیر می‌کند.
ولک که در مجلدات پنجم و ششم تاریخ نقد جدید بر نقد ادبی در کشورهای انگلیسی‌زبان در نیمه نخست قرن بیستم متمرکز شده بود، در جلد هفتم این مجموعه به سراغ نقد ادبی در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان در همین دوره تاریخی رفته است. در این مجلد از نقد ادبی در آلمان، روسیه و کشورهای اروپای شرقی در بین سالهای 1900 تا 1950 میلادی سخن رفته است و به رویکردهایی در نقد ادبی نظیر نقد مارکسیستی، اکسپرسیونیسم، فرمالیسم روسی و منتقدانی چون توماس مان، لوکاچ، برشت، یاکوبسن و ... پرداخته شده است.
جلد هفتم «تاریخ نقد جدید» با ترجمه سعید ارباب‌شیرانی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: رنه ولک (1995 – 1903)، مورخ و منتقد ادبی چک – امریکایی.
رتبه گودریدز: 5 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down