کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | پیر پرنیان اندیش
پیر پرنیان اندیش شابک: 9789643726003 2082 صفحه 2910 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1650 پرنیان اندیش میلاد عظیمی عاطفه طیه علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

17,600,000 ریال 22,000,000 ریال

ناشر: سخن

چاپ شانزدهم

پیر پرنیان اندیش (دو جلدی)

«پیر پرنیان اندیش» کتاب خاطرات هوشنگ ابتهاج است؛ خاطراتی که از کودکی تا امروز این شاعر را در بر می‌گیرد و با استقبال خوبی هم در بازار کتاب مواجه شده ‌است.

میلاد عظیمی به همراه همسرش عاطفه طیه کتاب «پیر پرنیان اندیش» را منتشرکرده‌اند. کتابی که تنها یک گفت‌و‌گوی صرف با سایه نیست بلکه آن‌چه منتشر شده حاصل مصاحبت‌های طولانی‌ این زوج با هوشنگ ابتهاج است؛ آن‌ها روزهای زیادی به خانه سایه رفته‌اند و درباره مسایل مختلف با او حرف زده‌اند و بعد آن را پیاده کرده‌اند، در این اثر سایه خاطراتش را با بسیاری از شاعران و نویسندگان و هنرمندان معاصر نقل کرده‌ است.
پدیدآورندگان این اثر درباره‌اش چنین می‌گویند: «این کتاب ماحصل چند صد ‌ساعت، مصاحبت آزادوار و بی‌آداب و ترتیب با سایه است؛ از خرداد 1385 تا بهار 1391 که آخرین نمونه‌های کتاب را تلفنی با سایه بررسی می‌کردیم. این کتاب البته دربرگیرندۀ همۀ آنچه در صحبت سایه دیده و شنیده‌ایم نیست؛ نه حجم کتاب چنین اقتضایی داشت و نه روزگار و مصلحت‌سنجی‌های سایه به ما چنان مجالی می‌داد؛ اما هرچه در این کتاب می‌خوانید، شنیده‌ها و دیده‌هایی است مستند به صوت و تصویر و ما از این حیث تا حد وسواس امانت‌دار بوده‌ایم.»
هدف و آرزوی نویسندگان این بوده است که این کتاب به اجمال، تصویری جامع و منسجم از ساحات گوناگون زندگی و شخصیت سایه عرضه کند. در کتاب «پیر پرنیان‌ اندیش» هوشنگ ابتهاج در دهه نهم از عمر خود خاطراتش را در گفتگو با میلاد عظیمی و عاطفه طیه شرح داده که در دو جلد و 1500 صفحه با 200 صفحه عکس رنگی و سیاه وسفید در انتشارات سخن منتشر شده است.
دربارۀ نویسنده: میلاد عظیمی (1357) استادیار دانشگاه و نویسندهٔ ایرانی.
رتبۀ گودریدز: 27/4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده