کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکای لاتین | عشق با حروف کوچک
عشق با حروف کوچک شابک: 9789644487415 272 صفحه 320 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 حروف کوچک فرانسس میرالس گلی امامی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

680,000 ریال 850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

عشق با حروف کوچک
ساموئل یک زبان‌شناسِ اهلِ ادبیات و فلسفه و مردی ملول از زندگی روزمره و تکراری و یکنواخت است. او صبحِ سال نو از خواب بیدار می‌شود و احساس می‌کند باز سالی مثل هر سال آغاز شده و باید همان کارهای تکراری و حوصله‌سربَر را انجام دهد. اما گویا دست تصادف وقایع را به نحوی دیگر رقم زده و قرار است امسال برای ساموئل سالی متفاوت باشد و تحولی در زندگی او پدید آید. این تحول نه با یک حادثه بزرگ و غریب، بلکه با ماجرایی کوچک و پیشِ پا افتاده آغاز می‌شود. ماجرا از این قرار است که گربه‌ای ولگرد ناخوانده وارد آپارتمان ساموئل می‌شود و دست از سر ساموئل بر نمی‌دارد و سرانجام همین گربه پای او را به طبقه بالا باز می‌کند. این اتفاق زندگی ساموئل را از تکرار و یکنواختی نجات می‌دهد. فرانسس میرالس در رمان «عشق با حروف کوچک» به زبانی طنز از جزئیات به ظاهر ساده و کوچکی می‌گوید که دگرگونی‌هایی بزرگ و اساسی را در زندگی آدم‌ها رقم می‌زنند. این رمان داستانی درباره کشف عشق در متن زندگی عادی و یکنواخت است. در این رمان همچنین به ادبیات و هنر و فلسفه گریز زده می‌شود.
«عشق با حروف کوچک» با ترجمه گلی امامی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. این ترجمه با بخشی از نامه پرویز دوایی به گلی امامی همراه است که دوایی در آن از حس خود به این رمان نوشته و پیشنهاد ترجمه‌اش را به گلی امامی داده است.
درباره نویسنده: فرانسس میرالس (- 1968)، داستان‌نویس، جُستارنویس، مترجم و نوازنده اسپانیایی.
رتبه گودریدز: 3/53 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down