کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | هفت عادت مردمان موثر
هفت عادت مردمان موثر شابک: 9789643280826 194 صفحه 240 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 عادت مردمان موثر استفان کاوی گیتی خوشدل علوم انسانی روانشناسی موفقیت

712,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: پیکان

چاپ چهل و ششم

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» نوشته «استفان کاوی»
کتاب «هفت عادت مردمان موثر» نوشته استفان کاوی یکی از مشهورترین کتاب‌ها برای تغییر و رسیدن به موفقیت است. استفان کاوی در کتابش نیرویی قدرتمند در زندگی را به خواننده معرفی می‌کند. نیرویی که در شغل و تجارت زندگی افراد نقش دارد. شیوه دکتر کاوی مجموع تجربه‌های کاربردی، احساسات و ترکیبی از خرد هستند. کتاب«هفت عادت مردمان موثر» در طبقه کتاب‌های روانشناسی موفقیت دسته بندی می‌شود. عده بسیاری در سراسر دنیا کتاب را خوانده و از آن استقبال کرده‌اند.
افراد مشهور بسیاری نظرشان درباره کتاب «هفت عادت مردمان موثر» را بیان کرده‌اند. در ابتدای کتاب، شما چند نظر از بزرگان را می‌خوانید. «جیک گارن» نماینده مجلس آمریکا درباره کتاب اینطور نوشته است: «باید تمام تلاشمان را بکنیم که تمام افراد در سطح‌های خدمت عمومی، خواندن کتاب «هفت عادت مردمان موثر» و استفاده از این کتاب را در خود احساس کنند و خود را ملزم به مطالعه‌ آن نمایند. بر اساس روش‌های اخلاقی، این روش از اجبار قانون و قانون‌گذاری موثرتر است.» از دیگر افراد می‌توان به «تام پیترز» اشاره کرد. او نویسنده کتاب در «جستجوی برتری» است. پیترز نظرش درباره کتاب «هفت عادت مردمان موثر» را اینگونه بیان می‌کند: «افراد کمی پیدا می‌شوند که به مدت طولانی و عمیق درباره‌ی تئوری‌های استفان کاوی بیاندیشند. کتاب «هفت عادت مردمان موثر» نوعی کتاب راهنما نیست، بلکه این فرصت را به ما می‌دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تاثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری‌هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت انگیز است و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.» ناگفته نماند:کتاب «هفت عادت مردمان موثر» به 38 زبان در سراسر دنیا ترجمه شده و تاکنون بیشتر از پانزده میلیون نسخه فروش داشته است.
قابل ذکر است: دکتر استفان کاوی از سوی مجله تایم به عنوان یکی از 25 آمریکایی مؤثر معرفی شده است.

مروری بر کتاب «هفت عادت مردمان موثر»
کتاب «هفت عادت مردمان موثر» مقدمه‌ای برای خواننده دارد. دکتر کاوی در مقدمه کتابش برای خواننده نیازهای بشری و چالش‌هایی را بیان می‌کند. سپس به بررسی هر یک از چالش‌ها و نیازها آن می‌پردازد. در حقیقت با این کار استفان کاوی ذهن خواننده را برای بیان مطالبش آماده می‌کند. او زمینه مناسبی فراهم می‌کند تا خواننده در ک بهتری از کتاب و مسائل آن داشته باشد. کتاب «هفت عادت مردمان موثر» دارای چهار بخش اصلی است. هر کدام از بخش‌ها به قسمت‌های کوچکتری تقسیم شده‌اند. کتاب بخشی با عنوان سخن آخر در هر قسمت دارد. در سخن آخر دکتر کاوی پرسش‌هایی را پاسخ داده که بیشتر افراد از او می‌پرسیدند. پرسش‌ها بیشتر به عادت‌هایی اختصاص دارد که در کتاب برای مخاطب آموزش داده شده‌اند. اما در پیوست هم تحلیل و بررسی یک تمرین وجو دارد. تمرین به خواننده کمک می‌کند بتواند آنچه را که با خواندن کتاب آموزش دیده به صورت عملی اجرا کند.

درباره استفان کاوی، نویسنده کتاب «هفت عادت مردمان موثر»
استفان ریچارد کاوی در سال 1932 به دنیا آمد. او در دانشگاه هارواد رشته مدیریت خواند.ریچارد کاوی مدرک دکتری خود را از دانشگاه بریگهام یانگ در رشته آموزش‌های مذهبی دریافت کرد. در دانشگاه بریگهام به عنوان دستیار مدیر دانشگاه و مدیر روابط سمت گرفت. دکتر کاوی در همان دانشگاه مشغول تدریس رفتارهای سازمانی و مدیریت در تجارت شد.
او در زمان حیاتش جوایز زیادی کسب کرد. جوایزی مانند: جایزه کالج «توماس مور» برای خدمات بشر و مرد صلح در سال 1998 از دیگر افتخارات دکتر کاوی می‌توان به جایزه سخنگوی برتر سال 1999 و جایزه کارگزار بین‌المللی برتر در سال1994 را نام برد. آثار او جزء پرفروش‌های جهان قرار دارند. اولین کتاب دکتر کاوی در سال 1970 با نام «ریشه‌های معنوی روابط بشری» منتشر شد. پس از آن کاوی چندین کتاب دیگر نوشت که مورد استقبال قرار گرفت. از آثار او می‌توان به کتاب‌های«دفتر تمرین هفت عادت مردمان موفق»، «انسان‌های موثر: مدیریت و رهبری مبتنی بر اصول»، «هفت عادت خانواده‌های کامروا»، «اندیشه‌های روز مردمان موثر»، «7 عادت نوجوانان موفق» اشاره کرد. همچنین کتاب‌های «عادت هشتم»، «زندگی موثر»، «سرعت اعتماد» و «موفقیت در بحران، نتایج قابل پیش‌بینی در زمان‌های غیر قابل پیش‌بینی» از دیگر آثار این نویسنده پرکار است. بهتر است بدانید: استفان کاوی کتاب «عادت هشتم» را در ادامه کتاب حاضر برای علاقه‌مندان نوشته است.
سال 2012 دکتر استفان ریچارد کاوی در آمریکا از دنیا رفت.

درباره ترجمه فارسی کتاب «هفت عادت مردمان موثر»
کتاب «هفت عادت مردمان موثر» چند مرتبه به فارسی برگردانده شده است. کتاب «هفت عادت مرمان موثر» با عنوان اصلی
«the 7 hobits of highly effective people: restoring the character ethic » در سال 1989 برای نخستین بار منتشر شد. اما در سال 2004 بازخوردهایی که از مردم دریافت کرده بود را به کتاب افزود. کتاب هفت عادت مردمان موثر سال 1375 نخستین بار توسط «گیتی خوشدل» به فارسی ترجمه شد. انتشارات البرز چاپ و نشر آن را به عهده داشت. بعدها انتشارات پیکان برای تجدید چاپ کتاب اقدام کرد.
در سال 1376 هم «محمدرضا آل یاسین» کتاب را به فارسی برگرداند. برخی مترجمان مانند: «معصومه پیروزبخت»، «مهدی الوانی» و «محسن اشرفی» عنوان کتاب را «هفت گام به سوی کام‌‌یابی» ترجمه کرده‌اند. ترجمه دیگری از کتاب با عنوان «تاملات روزانه» توسط نشر مهرنوش منتشر گردیده است. همچنین «معصومه تاجمیری» از دیگر مترجم‌های کتاب «هفت عادت مردمان موثر» است. این ترجمه توسط نشر یوشیتا در سال 98 به بازار کتاب آمد.
«الهام خرسندی» نیز مترجم دیگر کتاب «هفت عادت مردمان موثر» است. ترجمه خرسندی توسط نشر هورمزد منتشر و در اختیار علاقه‌مندان است.

رتبه کتاب «هفت عادت مردمان موثر» در گودریدز: 4/1 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده