چین شابک: 9786001050558 716 صفحه 809 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 هنری آ. کیسینجر حسین راسی علوم انسانی علوم سیاسی تاریخچه

3,825,000 ریال 4,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ معاصر

چاپ ششم

چین
در سال 1971 میلادی هنری آ. کیسینجر از جانب ریچارد نیکسون، رییس جمهور وقت آمریکا، مأمور شد که برای ایجاد زمینه بهبود روابط آمریکا با کشور چین به این کشور سفر کند. این دو کشور سال‌ها بود که با یکدیگر رابطه‌ای نداشتند و سفر کیسینجر آغازی بود برای برقراری روابط دوباره میان آن‌ها. کیسینجر بعد از آن سفر بارها و بارها و طی سالیان دراز به چین سفر کرد. کتاب «چین» ماحصل همین سفرها و مطالعات و مشاهدات و بررسی‌های کیسینجر در چند و چون سیاست‌ بین‌المللی چینی‌ها و نیز روابط چین و آمریکا از زمان تأسیس جمهوری خلق چین به بعد است. بخشی از این کتاب، چنانکه کیسینجر خود در مقدمه آن توضیح داده است، بر پایه گفت‌وشنودهای او با رهبران چین شکل گرفته است. در این کتاب تصویری از مناسبات چین و آمریکا، از دوران تأسیس جمهوری خلق چین تا بخشی از قرن بیست و یکم، به دست داده شده است و همچنین مقایسه‌ای صورت گرفته است بین سیاست بین‌المللی چینی‌ها و تعریف‌شان از جایگاه خود در نسبت با ملل دیگر و رویکرد آمریکایی‌ها در این زمینه.
عنوان بعضی از فصل‌های کتاب عبارتند از: «یگانگی چین»، «دعوای کاوتاو و جنگ تریاک»، «از سربلندی تا زوال»، «انقلاب همیشگی مائو»، «رویارویی چین با دو ابرقدرت»، «دهه بحران‌ساز»، «به سوی آشتی»، «شبه‌اتحاد: گفت و گو با رئیس مائو»، «غروب عصر مائو»، «ریگان و ظهور حالت عادی در مناسبات»، «مدیان تیان آن‌مِن» و «هزاره جدید».
«چین» با ترجمه حسین رأسی در انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است.
درباره نویسنده: هنری آ. کیسینجر (- 1923)، سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلتیک آمریکایی.
رتبه گودریدز:4/5 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down