کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | آثار بزرگ سیاسی
آثار بزرگ سیاسی شابک: 9786004900805 670 صفحه 786 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 آثار بزرگ سیاسی ژان ژاک شوالیه ایو گوشه لی لا سازگار علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,870,000 ریال 2,200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

آثار بزرگ سیاسی
کند و کاوی در آن دسته از کتابهای حوزه علوم سیاسی که در رقم خوردن رویدادهایی مهم در تاریخ سهم داشته‌اند و توانسته‌اند بر اذهان مردم زمانه خود یا آیندگان تأثیری ژرف به جا بگذارند. ژان ژاک شوالیه کتاب آثار بزرگ سیاسی: از ماکیاوللی تا روزگار ما را نخستین بار در سال 1948 منتشر کرد. کتاب او از شهریار ماکیاوللی آغاز و به نبرد من هیتلر ختم می‌شد. بعدها اما ایو گوشه، شاگرد شوالیه، بخشی به این کتاب افزود که شامل آثار مهم و تأثیرگذاری بود که بعد از نگارش و انتشار این کتاب پدید آمدند. این افزوده به آثاری از هایک، رالز و هابرماس اختصاص داشت.
چنانکه شوالیه در مقدمه کتاب تأکید می‌کند اطلاق صفت بزرگ به آثاری که او به آنها پرداخته به معنای بی عیب و نقص بودن همه این آثار نیست، بلکه به معنای اثرگذاری‌شان است.
کتاب بر حسب موضوع آثاری که در آن معرفی و بررسی شده‌اند در پنج بخش با عنوانهای: «در خدمت حکومت مطلقه»، «حمله به حکومت مطلقه»، «پیامدهای انقلاب 1848 – 1927»، «سوسیالیسم و ناسیونالیسم»، «و آزادی، عدالت و دموکراسی در اندیشه معاصر» تنظیم شده است.
لویاتان اثر تامس هابز، روح‌القوانین اثر مونتسکیو، قرارداد اجتماعی اثر ژان ژاک روسو، دموکراسی در امریکا اثر الکسی دو توکویل، مانیفست حزب کمونیست اثر مارکس و انگلس، دولت و انقلاب اثر لنین و لیبرالیسم سیاسی اثر جان رالز از جمله آثاری هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
آثار بزرگ سیاسی: از ماکیاوللی تا روزگار ما با ترجمه و مقدمه لی‌لا سازگار در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم