کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ایتالیا | دوست باهوش من
دوست باهوش من شابک: 9786004051835 404 صفحه 396 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 دوست باهوش النا فرانته سودابه قیصری علوم انسانی ادبیات ادبیات ایتالیا

2,450,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ نهم

دوست باهوش من

داستان «دوست باهوش من» جلد اول از چهارگانه سری ناپل، توسط «النا فرانته» به نگارش درآمده است. جالب است بدانید: «النا فرانته» نام مستعار نویسنده است و او تمایلی به فعالیت آشکار، با اسم واقعی خود ندارد. اما همین نام مستعار در فهرست 100 چهره تأثیر گذار قرن مجله تایم قرار گرفت و آثارش تاکنون به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده و خوانندگان بسیاری از خواندن رمان‌های زیبای لذت می‌برند. در رمان شگفت‌انگیز و زیبای «دوست باهوش من» دوستی‌ای به تصویر کشیده شده است که عمری به طول می‌انجامد. این دوستی بین دو نفر به نام‌های «لی‌لا و النا» بیان می‌شود. زندگی دو شخصی که در جریان دوستی با چیره‌دستی، داستان تغییر تدریجی محله، شهر و کشور خود را روایت می‌کنند. نوآوری، صداقت، چالش دوستی در داستان مسحور کننده است. «دوست باهوش من» رمانی جذاب است که خواننده از خواندنش لذت می‌برد. برای آشنایی بیشتر با داستان، بخشی را با هم می‌خوانیم:

«گاهی این حس را داشتم که لی‌لا به من وابسته است نه من به او. من از مرزهای محله عبور کرده بودم، به دبیرستان رفته بودم، با پسران و دخترانی بودم که لاتین و یونانی می‌خواندند، نه مثل او با کارگران ساختمانی، مکانیک‌ها، کفاش‌ها، میوه و سبزی‌فروش‌ها و بقال‌ها. وقتی با من درباره دیدو یا روش یادگیری کلمات انگلیسی یا دستور زبان سوم یا بحث‌هایی حرف می‌زد که با پاسکوئله می‌کرد، می‌دیدم که به وضوح احساس راحتی ندارد، انگار در نهایت او بود که نیاز داشت مدام ثابت کند به من در یک سطح قرار دارد و...»
درباره نویسنده: النا فرانته، نویسنده ایتالیایی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down