کتاب | علوم انسانی | فلسفه | آشنایی با فلسفه | آشنایی با سقراط
آشنایی با سقراط شابک: 9789643055127 72 صفحه 1158 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آشنایی سقراط پل استراترن علی جواد زاده علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

148,000 ریال 185,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ هشتم

آشنایی با سقراط
فتح بابی برای ورود به دنیای فیلسوفی که در کوچه و خیابان می‌گشت و ضمن طرح پرسش و گفت‌وگو با این و آن، فلسفه‌ورزی می‌کرد. پل استراترن در کتاب آشنایی با سقراط ، با روایتی ساده و قابل فهم برای مخاطبان غیرمتخصصِ فلسفه، زندگی و آثار سقراط را به اختصار شرح می‌دهد و مقدمه‌ای فراهم می‌آورد برای آشنایی بیشتر با اندیشه‌های او. استراترن همچنین در این کتاب خواننده را با زمانۀ سقراط و رویدادهای فلسفی مهم مرتبط با عصر او آشنا می‌کند و کتابهایی نیز پیشنهاد می‌دهد برای مطالعۀ بیشتر دربارة سقراط و آثار و اندیشه‌هایش.
مقدمۀ کتاب آشنایی با سقراط شامل روایتی موجز و روشنگر است در باب اینکه چرا و تحت تأثیر چه عواملی در یونان باستان به جای خیالپردازی‌های خرافی دربارة جهان، فلسفه‌ورزی در این باب شکل گرفت و رشد پیدا کرد. استراترن ریشۀ این فلسفه‌ورزی را در بدویت کودکانۀ یونانیان باستان در مواجهه با جهان و طبیعت می‌داند؛ بدویتی که اساطیر یونان گواه آن است. در مقدمۀ کتاب همچنین، ضمن مروری بر سنت فلسفی پیش – سقراطی و توضیح چگونگی آشنایی سقراط با فلسفه و نیز شیوة فلسفه‌ورزی او، به دو فیلسوف مهم دیگر که از پسِ سقراط آمدند، یعنی افلاطون و ارسطو، اشاره می‌شود و پس از ارائۀ این تصویر کلی و روشنگر از سرآغاز فلسفه‌ورزی در یونان باستان و سیرِ تحول آن تا ارسطو، نویسنده در بخش‌های بعدی کتاب به زندگی و زمانۀ سقراط و آثار او می‌پردازد.
کتاب آشنایی با سقراط با ترجمۀ علی جوادزاده در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: پل استراترن (- 1940)، نویسندة اسکاتلندی – ایرلندی.

ادامه keyboard_arrow_down