کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | هویت: مطالبه کرامت و سیاست ناخشنودی
هویت: مطالبه کرامت و سیاست ناخشنودی شابک: 9786002534484 259 صفحه 269 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 هویت: مطالبه کرامت سیاست ناخشنودی فرانسیس فوکویاما هانیه رجبی سید مهدی موسوی علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

1,462,500 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ چهارم

هویت: مطالبۀ کرامت و سیاست ناخشنودی
Identity: The Demand for Dignity

فرانسیس فوکویاما را بیشتر به واسطۀ نظریۀ «پایان تاریخ» می‌شناسند. این اندیشمند و اقتصاددان آمریکایی، معتقد بود که لیبرال دموکراسی در واقع پایان تمامی کنش‌های بشری محسوب می‌شود. فوکویاما در جدیدترین کتابش، این بار به سراغ مسئلۀ هویت رفته و معتقد است همین مفهوم، زمینه‌ساز بسیاری از پدیده‌های سیاسی نظیر جنبش‌های ملی‌گرایانه، اسلام‌گرایانه و جدال‌های فکری شده است.
فوکویاما در کتاب «هویت»، که هانیه رجبی و مهدی موسوی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند، سعی دارد تا به بررسی مفهوم بازشناسی هویت بپردازد. او معتقد است میل به بازشناسی هویت فردی، یک ایدۀ بنیادی است که بیشتر رخدادهای حال حاضر سیاست جهانی را به یکدیگر مرتبط می‌کند و این بازشناسی را امری جهان‌شمول می‌داند که در آن کرامت هر انسانی به رسمیت شناخته می‌شود. فوکویاما در این کتاب به بررسی پدیده‌ها و حوادث سیاسی اجتماعی مختلف در بستر زمانی ـ تاریخی متفاوت و به منظور بررسی ریشه‌های این امر مهم می‌پردازد.
«هویت» بنا بر گفتۀ نشریۀ فایننشیال تایمز بهترین روایت است دربارۀ اینکه چگونه به حال حاضرمان رسیده‌ایم تا با یاری از این تاریخچۀ تحلیلی، چشم‌انداز آینده را دقیق‌تر و بهتر پیش‌بینی کنیم.

دربارۀ نویسنده: فرانسیس فوکویاما (1952 م.)، اندیشمند و اقتصاددان آمریکایی، واضع نظریۀ «پایان تاریخ»

رتبۀ گودریدز: 9/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down