کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | رویای دویدن
رویای دویدن شابک: 9786008111825 344 صفحه 270 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 رویای دویدن وندلین ون درانن آناهیتا حضرتی کودک کودک داستان کودک

1,560,000 ریال 2,080,000 ریال

ناشر: پرتقال

چاپ بیست و چهارم

کتاب «رویای دویدن» نوشته «وندلین ون درانن»
کتاب «رویای دویدن» نوشته «وندلین ون درانن» پیشنهاد جذاب ما برای نوجوانان است. علاقه‌مندان و دوستداران مطالعه که بیشتر از 12 سال سن دارید؛ کتاب «رویای دویدون» مناسب شماست. داستانی پرکشش که خواننده را تا انتهای ماجرایش همراه خود می‌کند. ون درانن ماجرایی جالب از موانع و مشکلات دختری را بیان کرده که بسیار دلنشین است. اتفاقی که برای دختر رخ می‌دهد، اتفاقی ناگوار است. اما مهم پس از آن ماجراست. چگونه زخم‌های دختر نوجوان التیام پیدا می‌کنند؟ چگونه او باید دوباره به زندگی امیدوار شود؟ آیا ممکن است افراد با از دست دادن عضوی از بدن دوباره به کارهای عادی برگردند؟ اگر داستان «رویای دویدن» را بخوانید، به پاسخ این پرسش‌ها خواهید رسید. ون درانن در داستان پر فراز و نشیب «رویای دویدن» نکات مهمی را بیان می‌کند. نکاتی که ارزش دانستن دارد. به قدری داستان زیباست که خواننده‌اش با ماجرا همزاد پنداری می‌کند.
گاهی شما نوجوانان عزیز، از داشته‌های خود ناراضی هستید. دوست دارید همه چی تغییر کند! شما رویاهای زیادی در سر دارید. حق با شماست. شما می‌توانید برای آرزوهایتان برنامه‌ریزی کنید. اما هرگز یک نکته را از یاد نبرید. قدر و ارزش توانایی‌های خود را همیشه بدانید. از همه مهمتر نا امید نباشید و در هر شرایطی تلاش و کوشش کنید. داستان «رویای دویدن» در مسیر ماجراهایش به این نکته مهم اشاره دارد. ناامید نشدن و تلاش کردن. افراد و مجله‌های بسیاری درباره کتاب «رویای دویدن» نظر داده‌اند. مثلا «هورن بوک مگزین» Horn Book Magazine درباره داستان گفته است:
(An accessible and inspirational novel. رمان قابل همذات پنداری و الهام بخش است.) یا Kirkus Reviews اینگونه نوشته است: (داستانی سرزنده و دوست‌ داشتنی A lively and lovely story.)
ناگفته نماند: کتاب «رویای دویدن» در سال 2012 برنده جایزه «اشنایدر فمیلی» شده است.

مروری بر کتاب «رویای دویدن»
داستان «رویای دویدن» درباره دختری به نام جسیکا است. جسیکا 16 سال سن دارد. او عاشق دویدن است. بنابراین در مسابقه دو چهار صد متر رکورد می‌زند. جسیکا نفر اول می‌شود و خوشحال است. اما حادثه هرگز خبر نمی‌کند! درست پس از مسابقه تصادف سختی رخ می‌دهد. جسیکای دونده یکی از پاهایش را از دست می‌دهد. او آنقدر ناامید و دلزده شده که دیگر هیچ‌کاری نمی‌کند. کارهای ساده روزمره برای جسیکا سخت شده و او برای انجامش مشکل دارد. پای مصنوعی برای جسیکا کار گذاشته می‌شود. اما او حس می‌کند زندگی‌اش تمام شده و دیگر پایان راه است. راه رفتن با پای مصنوعی برای جسیکا اهمیتی ندارد! او خسته و دلزده است. پس از این مدت، جسیکا حسابی از درس و مدرسه باز مانده است. دختری به نام رزا برای جبران درس‌ها به کمکش می‌آید. با آمدن رزا به زندگی جسیکا، پس از چندی رابطه دوستا‌نه‌ای بین این دو نفر برقرار می‌شود. آنقدر تأثیر گذار است که پس از ماجراهایی دردناک بسیار، جسیکا تصمیم مهمی می‌گیرد. او دوباره در مسابقه شرکت می‌کند! این جسیکای 16 ساله است که با حمایت خانواده و رزا دوباره مبارزه را شروع می‌کند. حالا دیگر خط پایان و نفر اول شدن رویای جسیکا نیست. او دوست دارد رزا هم شریک خوشحالی او باشد و...

درباره «وندلین ون درانن» نویسنده کتاب «رویای دویدن»
وندلین ون درانن نویسنده‌ای آمریکایی است. او در سال 1965 در شیکاگو به دنیا آمد. دوران تحصیلش در کالج او برابر با مشکلات مالی خانواده‌اش بود. اوضاع اقتصادی خانواده بسیار بد شده بود. او برای نجات خود و خانواده از فشارها و مشکلات مالی به نویسندگی مشغول شد. در سال 1977 اولین کتاب وندلین ون درانن به چاپ رسید. اما هنوز او نویسنده‌ای تمام وقت نبود. ون درانن مدتی معلم ریاضی و علوم کامپیوتر در دبیرستان بود و تدریس می‌کرد. اما وندلین ون درانن اکنون نویسنده‌ای تمام وقت است و داستان می‌نویسد. او به همراه خانواده‌اش یعنی همسر و دو فرزندش در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند. وندلین ون درانن نخستین بار در سال 2011 کتاب «رویای دویدن» را منتشر کرد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «رویای دویدن»
کتاب «رویای دویدن» The Running Dream دو مرتبه به فارسی ترجمه شده است. کتاب توسط «آناهیتا حضرتی کیاوندانی» به فارسی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشرکرده است. ترجمه دیگر، از انتشارات پیدایش است که عنوان کتاب «رویای دونده» ترجمه شده است. ترجمه نشر پیدایش توسط «بیتا ابراهیمی» است. نسخه کنونی که در دسترس شماست؛ ترجمه «آناهیتا حضرتی کیاوندانی» از نشر پرتقال است.

رتبه کتاب «رویای دویدن» در گودریدز: 4/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم