کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | ذهن فریبکار شما
ذهن فریبکار شما شابک: 9789642071142 304 صفحه 362 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 فریبکار استیون نوولا اکبر سلطانی مریم آقازاده علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

960,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: آمه

چاپ دهم

ذهن فریبکار شما: راهنمای علمی برای مهارت‌های تفکر نقاد
بیست و چهار گفتار درباره تفکر نقاد و آموزش به‌کارگیری آن و تبیین ضرورت نقادانه اندیشیدن. پروفسور استیون نوولا در کتاب «ذهن فریبکار شما: راهنمای علمی برای مهارت‌های تفکر نقاد» از خطرات تن‌دادن به خطاهای مغز و حافظه می‌گوید و از آن دسته از داده‌های بیرونی که مغز را به بیراهه می‌برند و انسان را فریب می‌دهند. نوولا در این کتاب یاد می‌دهد که چگونه و به چه روشهایی در برابر فریبکاری‌های مغز و اطلاعات غلطی که ما را به جانب تصمیم‌های نادرست سوق می‌دهند مقاومت کنیم و با شکاکیت علمی و تفکر نقادانه پیش‌فرض‌های خود و هر آنچه را که درست می‌پنداریم بازنگری کنیم. این کتاب در واقع آموزش فکر کردن به خودِ فکر است، برای سنجش درستی یا نادرستی افکار و باورهایمان. با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که به حافظه خود اعتماد نکنیم، علم را از شبه‌علم تشخیص دهیم و گولِ هر خبر و مطلب به‌ظاهر علمی و منطقی، اما در واقع نادرست، را که از اینترنت و رسانه‌ها و منابع دیگر منتشر می‌شود نخوریم و اخبار و اطلاعات و داده‌ها و پیش‌فرض‌ها و باورهایی را که قطعی می‌پنداریم، با شکاکیت علمی و تفکر نقادانه، مرور و بررسی و تحلیل کنیم.
بعضی گفتارهای این کتاب عبارتند از: «ضرورت اندیشیدن درباره‌ی تفکر»، «عصب‌شناسی باورها»، «خطاهای ادراک»، «نقاط ضعف و افسانه‌سازی‌های حافظه»، «علم در برابر شبه‌علم» و «بازاریابی، کلاه‌برداری و افسانه‌های شهری».
کتاب «ذهن فریبکار شما: راهنمای علمی برای مهارت‌های تفکر نقاد» با ترجمه اکبر سلطانی و مریم آقازاده و مقدمه‌ای کوتاه از دکتر اکبر سلطانی در نشر اختران منتشر شده است.
درباره نویسنده: پروفسور استیون نوولا (- 1964)، عصب‌شناس امریکایی.
رتبه گودریدز: 3/60 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم