کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | تاریخچه | تاریخ فکری لیبرالیسم
تاریخ فکری لیبرالیسم شابک: 9789643293031 264 صفحه 304 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 تاریخ فکری لیبرالیسم پی یر منان عبدوالوهاب احمدی علوم انسانی علوم سیاسی تاریخچه

496,000 ریال 620,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ چهارم

تاریخ فکری لیبرالیسم
لیبرالیسم از کجا و چگونه آغاز شد و چه مسیری را در تاریخ غرب طی کرد؟ مرحله‌به‌مرحله چگونه تحول یافت و افکار و نظریات اصلی برسازندة این فلسفۀ سیاسی که آن را پیش بردند و تصحیح و تکمیل کردند چه افکاری بودند؟ نظریه‌پردازان اصلی و دوران‌ساز لیبرالیسم از آغاز تا دوره‌های بعدیِ سیر و تکوین آن چه کسانی بودند و هر یک چه نظریه‌ای را دربارة نظام سیاسی، دولت، مدنیت، فرد و حقوق او در جامعه مطرح کردند؟ اینها از جمله موضوعاتی است که پی‌یر منان در کتاب تاریخ فکری لیبرالیسم به آنها پرداخته است. منان در این کتاب فلسفۀ سیاسی لیبرالیسم و سیر تحول آن را شرح می‌دهد و تحلیل می‌کند و چنانکه در مقدمۀ مترجم بر ترجمۀ فارسی کتاب اشاره شده «با تحلیل زنجیره‌ی این تاریخ فکری از ماکیاولّی تا توکویل خواننده را در ژرفا با ساختمان، شکل‌گیری، دگرگونی‌ها و نقطه‌های قوت و ضعف فلسفه‌ی سیاسی لیبرالیسم آشنا می‌گرداند.»
کتاب شامل یک درآمد، ده بخش و مؤخره‌ای با عنوان «نکته‌ی پایانی» است. عنوانهای هر یک از بخش‌های ده‌گانۀ این کتاب عبارتند از: «اروپا و مسئله‌ی یزدان‌شناختی – سیاسی»، «ماکیاولّی و باروریِ شر»، «هابز و هنر نوین سیاسی»، «لاک، کار و مالکیت»، «مونتسکیو و تفکیک قوه‌ها»، «روسو، منتقد لیبرالیسم»، «لیبرالیسم پس از انقلاب فرانسه»، «بنژامن کنستان و لیبرالیسم اپوزیسیون»، «فرانسوا گیزو: لیبرالیسم حکومتی» و «توکویل: لیبرالیسم، پیشاپیش دموکراسی».
کتاب تاریخ فکری لیبرالیسم با ترجمه و مقدمۀ عبدالوهاب احمدی در نشر آگه منتشر شده است.
دربارة نویسنده: پی‌یر منان (- 1949)، پژوهشگر و متخصص فلسفه و علوم سیاسی اهل فرانسه.

ادامه keyboard_arrow_down