کتاب | علوم انسانی | فلسفه | آشنایی با فلسفه | آشنایی با افلاطون
آشنایی با افلاطون شابک: 9789643055202 80 صفحه 124 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آشنایی افلاطون پل استراترن مسعود علیا علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

236,000 ریال 295,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ دهم

آشنایی با افلاطون
افلاطون فیلسوفی است چنان مشهور که شهرتش از عالم فلسفه فراتر رفته و به فرهنگ عامه نیز راه یافته است، چنانکه در فرهنگ عامه این نام معادل دانشِ زیاد داشتن و عقلِ کل و همه‌چیزدان‌بودن به کار می‌رفته است. اما از شهرتِ عوامانۀ این فیلسوف که بگذریم در خود تاریخ فلسفه او یکی از فیلسوفان پایه‌ای است که آشنایی با افکارش برای هرکس که بخواهد مطالعه‌ای جدی‌تر در فلسفه داشته باشد لازم است. پل استراترن در کتاب آشنایی با افلاطون بابی گشوده است برای شناخت اولیۀ اندیشه‌های افلاطون و نیز آشنایی با زندگی و زمانۀ این فیلسوف و سنت فلسفی‌ای که او در آن پرورش یافته و از آن تأثیر گرفته است. استراترن که داستان‌نویس هم هست، در این کتاب به زبانی شیرین و داستان‌وار از زندگی و زمانه و آثار افلاطون سخن می‌گوید. او در مقدمۀ کتاب اندیشه‌های فیثاغورس را به عنوان فتح بابی برای ورود به اندیشه‌های افلاطون شرح داده است، زیرا چنانکه استراترن در این مقدمه می‌نویسد «فیثاغورس بود که عمیق‌ترین تأثیر را بر افلاطون به جا نهاد و برای پیدا کردن سرچشمه بسیاری از اندیشه‌های افلاطون، می‌بایست به سراغ او برویم.»
کتاب آشنایی با افلاطون ، علاوه بر شرح زندگی و آثار افلاطون و شمایی از نوشته‌های او، شامل زمان‌نگاری وقایع مهم فلسفی مرتبط با دورة افلاطون و نیز تقویم زندگی و تقویم عصر او است و در پایان نیز کتابهایی برای مطالعۀ بیشتر پیشنهاد شده است.
آشنایی با افلاطون با ترجمۀ مسعود علیا در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: پل استراترن (- 1940)، نویسندة اسکاتلندی – ایرلندی.

ادامه keyboard_arrow_down