کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | نیکولا کوچولو در گروه شکست ناپذیرها
نیکولا کوچولو در گروه شکست ناپذیرها شابک: 9786002530134 168 صفحه 170 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 600 نیکولا کوچولو گروه شکست ناپذیرها رنه گوسینی ژان ژاک سامپه ناهید طباطبایی کودک کودک داستان کودک

165,000 ریال 220,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

نیکولا کوچولو، مجموعه داستان‌های مصور اثر رنه گوسیوی است که در اصل به زبان فرانسه نوشته شد. ماجراهای نیکولا که دبستانی‌است جالب و هیجان‌انگیز است. نیکولا و دوستانش با خلق رویدادهای بامزه و گاهی وحشتناک حتی بزرگترها را هم می‌خنداند. چنانکه پشت جلد کتاب نوشته شد: برای کودکان هفت ساله تا پیرمردهای هفتاد ساله.
در داستان شکست ناپذیرها می‌خوانیم:
مامان گفت: فردا م یرویم برای بازشدن مدرسه یک چیزهایی بخریم.
بابا پرسید: چه چیزهایی؟
مامان جواب داد: خیلی چیزها. مثلاً یک کیف مدرسه‌ی نو، یکجامدادی و یک جفت کفش.
بابا داد زد: باز هم کفش؟ امکان نداره! این پسره کفشها را می‌خوره!
مامان گفت: نه، اما سوپ می‌خوره تا بزرگ بشه، و وقتی بزرگ شد، پاهایش هم بزرگ می‌شه.
روز بعد من و مامان برای خرید رفتیم، در مورد نوع کفش کمی بگومگو کردیم؛ چون من دلم کفش بسکتبال می‌خواست اما مامان گفت که می‌خواهد برای من یک جفت کفش چرمی محکم بخرد و اگر راضی نشوم برمی‌گردیم خانه و بابا عصبانی می‌شود.
فروشنده‌ی مغازه خیلی مهربان بود. او یک عالمه کفش را به پای من امتحان کرد و هی به مامان گفت که همه‌ی آنها قشنگ هستند، اما مامان نمی توانست تصمیم بگیرد. بالأخره آقای فروشنده یک جفت کفش بلوطی پیدا کرد که مامان خوشش آمد و از من پرسید که کفش‌ها راحت هستند، و من که نمی‌خواستم به آقای فروشنده زحمت بدهم، گفتم بله، اما کفشها یک کمی پاهایم را می زدند.
بعد مامان برایم یک کیف معرکه خرید. ما موقع بیرون آمدن از مدرسه با کیفهای‌مان خیلی خوش می‌گذراندیم. کیفها را به طرف زانوی بچه‌ها پرت می‌کردیم تا بیفتند و حال میكردیم دلم خیلی هوای دیدن دوستانم را کرده بود بعد مامان برایم یک جامدادی خرید که شبیه جلد رولور بود و به جای هفت‌تیر توی آن یک مداد نوک تیز بود، شبیه هواپیما؛ یک مدادپاک کن بود، شبیه موش؛ یک مداد بود، شبیه فلوت؛ و یک عالمه چیزهای دیگر که شبیه چیزهای دیگر بودند و با آن میشد توی کلاس حسابی مسخره‌بازی درآورد.

ادامه keyboard_arrow_down