کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکای لاتین | سربازان سالامیس
سربازان سالامیس شابک: 9789644487347 208 صفحه 261 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 سربازان سالامیس خاویر سر کاس محمد جوادی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

344,000 ریال 430,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یکم

سربازان سالامیس
سالها از جنگهای داخلی اسپانیا گذشته است. دوره تاریک و مخوفِ حکومت فالانژهای ملی‌گرا، به رهبری ژنرال فرانکو، در اسپانیا نیز سپری شده است. بعضی نویسندگانِ فالانژِ طرفدارِ فرانکو دارند دوباره احیاء و کتابهاشان تجدید چاپ می‌شود و وجوه ادبی‌شان، که در سایه وجوه سیاسی و ایدئولوژیک نادیده انگاشته شده بوده، مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از این نویسندگان رافائل سانچس ماساس است؛ نویسنده‌ای که از سردمداران فالانژهای ملی‌گرا و مُبَلِّغِ مرام و سیاست‌ها و افکار آنها بوده است. سانچس ماساس در اواخر جنگ داخلی به طرز معجزه‌آسایی از جوخه آتشِ جمهوری‌خواهان گریخته است. در این گریز از مرگ، سربازی که جان‌به‌دربردن و فرار او را دیده و به روی خود نیاورده سهم داشته است. این ماجرا موضوع رمان سربازان سالامیس، اثر خاویر سِرکاس، است. راوی این رمان روزنامه‌نگار حرفه‌ای و داستان‌نویس شکست‌خورده‌ای است که در جریان مصاحبه‌ای با پسر رافائل سانچس ماساس به سرگذشت او علاقه‌مند می‌شود و نیز به سرگذشت و سرنوشت سربازی که در نجاتِ نویسنده فالانژ از مرگ نقش داشته است. سربازان سالامیس رمانی است که مخاطب را به تأمل در مفهوم قهرمان و قهرمانی و نیز اندیشیدن در باب نسبت ادبیات و زندگی و بازنگری در این باره فرامی‌خواند و این موضوع را پیش می‌کشد که قدرت ادبی یک نویسنده را لزوماً نمی‌توان با مواضع و عملکردهای ایدئولوژیک و سیاسی او سنجید.
رمان سربازان سالامیس با ترجمه و مقدمه محمد جوادی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. بر اساس این رمان فیلمی هم به کارگردانی دیوید تروئبا ساخته شده است.
درباره نویسنده: خاویر سِرکاس (- 1962)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس و روزنامه‌نگار اسپانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down