کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر
اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر شابک: 9789644480232 184 صفحه 224 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 اگزیستانسیالیسم اصالت ژان پل سارتر مصطفی رحیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

807,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ بیستم

اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر
فلسفه، منش و زندگی شخصی ژان پل سارتر از زبان خود او و پاسخهایش به نقدهایی که به او و فلسفه‌اش می‌شود. اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر مجموعه‌ای است شامل یک سخنرانی از ژان پل سارتر و گفت‌وگوهایی با او. آنچه که در این کتاب آمده است هم این امکان را برای مخاطبان عادی و غیرمتخصص در مباحث فلسفی فراهم می‌کند که با اصول اگزیستانسیالیسم سارتر آشنا شوند و هم امکانی به دست می‌دهد برای آشنایی با شخصیت سارتر و نیز نقدهایی که فلسفه و دیدگاههای او با آنها مواجه است.
کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول سخنرانی سارتر است با عنوان «اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر». سارتر در این سخنرانی از اگزیستانسیالیسم در برابر ایرادهایی که جریانهای فکری و عقیدتی گوناگون به آن گرفته‌اند دفاع کرده است و ضمن دفاع از فلسفه خود این فلسفه را، به طور خلاصه و به زبانی ساده و شفاف، توضیح داده است.
بخش دوم کتاب شامل گفت‌وگو با سارتر است. در این بخش پرسشهایی مطرح شده که فلسفه سارتر در آنها مورد نقد قرار گرفته و سارتر به این پرسشهای انتقادی پاسخ داده است.
بخش سوم کتاب با عنوان «آنچه من هستم» باز هم گفت‌وگویی با سارتر در آستانه هفتادسالگی اوست. سارتر در این گفت‌وگو بیشتر از زندگی و منش و علایق و مسائل شخصی‌ خود سخن می‌گوید.
کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر با ترجمه و مقدمه مصطفی رحیمی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: ژان ‌پل سارتر (1980- 1905)، فیلسوف اگزیستانسیالیست، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد و روزنامه‌نگار فرانسوی.
رتبه گودریدز: 3/98 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down