کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه هانا آرنت
فلسفه هانا آرنت شابک: 9786004900072 152 صفحه 146 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فلسفه هانا آرنت پاتریشیا آلتنبرند جانسون خشایار دیهیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

680,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ سوم

فلسفه هانا آرنت
هانا آرنت یکی از فیلسوفان مهم و تأثیرگذار بر فلسفه و اندیشه سیاسی قرن بیستم است. فلسفه هانا آرنت کتابی است در شرح زندگی و افکار و اندیشه‌های این فیلسوف و مورخ آلمانی – آمریکایی قرن بیستم. پاتریشیا آلتنبرند جانسون در این کتاب، ضمن روایت زندگی هانا آرنت، به زبانی تا جای ممکن ساده به معرفی و توضیح افکار و اندیشه‌های مندرج در آثار او می‌پردازد.
کتاب شامل هشت بخش است با عنوان‌های: «از تولد تا مرگ»، «توتالیتاریسم»، «وضع بشری»، «آیشمان»، «رویارویی با اعصار ظلمانی»، «تأملاتی درباره تجربه آمریکایی»، «اهمیّت تفکّر» و «آرنت و تفکّر امروزی».
در بخشی از این کتاب که درباره کتاب وضع بشری آرنت است می‌خوانید: «وضع بشری مهم‌ترین اثر فلسفی هانا آرنت است. پروژه‌ای که او برای این کتاب در نظر داشت این بود: " اندیشیدن به آنچه می‌کنیم". او این کتاب را هم مثل ریشه‌های توتالیتالریسم ، با مرور درباره تجربه‌های خودش و تجربه دورانی که در آن می‌زیست شروع می‌کند. آرنت این کتاب را زمانی نوشت که انسان وارد عصر فضانوردی می‌شد و تکنولوژی اهمیت روزافزونی پیدا می‌کرد. آرنت متوجه بود که این تجربه‌های تازه با خودشان هراس‌هایی را هم به همراه می‌آورند و به تک‌افتادگی و تنهایی، که از نظر او از موقعیت‌های تازه پیش‌آمده برای انسان در قرن بیستم بودند، دامن می‌زنند. آرنت در وضع بشری تحلیلی ارائه می‌کند که می‌تواند به انسان‌ها کمک کند تا با این فرایند ازخودبیگانگی رویارو شوند و دربرابر آن مقاومت کنند.»
کتاب فلسفه هانا آرنت با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 91/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down