کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | آسمان لندن زیاده می بارد
آسمان لندن زیاده می بارد شابک: 9786009688487 228 صفحه 187 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 آسمان لندن زیاده بارد علی اکبر شیروانی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

280,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ هفتم

آسمان لندن زیاده می‌بارد
«خلاصه وحوش اینجا را قفس به قفس علی‌حده از هم جدا ساخته‌اند. چند حیوان عجیب اینجا بود که جای دیگر دیده نشده بود – اولا هیپوپوتام است که اسب دریائی است، چیز غریبی است. سه عدد بود – یعنی یک جفت نر و یک بچه هم همان جا زائیده بودند.»
این بخشی از توصیف ناصرالدین شاه از باغ وحشی در لندن است که در کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد؛ کتابی که در آن از دید یازده مسافر ایرانی دوره قاجار به تماشای لندن می‌روید. در این کتاب گزیده‌ای از سفرنامه‌های یازده ایرانی که در دوره قاجار به لندن سفر کرده‌اند گرد آمده است. این یازده مسافر در این سفرنامه‌ها از معماری لندن و ساختمان‌های این شهر و همچنین از هوای ابری و بارانی آن نوشته‌اند، ما را به تماشای پارک‌ها و باغ‌ها و مغازه‌ها و تماشاخانه‌ها و زندان‌ها و کارخانه‌‌ها و کتابخانه لندن و ... برده‌اند، از آداب و رسوم مردم این شهر سخن گفته‌اند و از تشریفات‌شان و از همه چیزهایی که برایشان تازگی داشته و به چشم‌شان غریب و شگفت و جالب می‌نموده است.
میرزا صالح، میرزا فتاح‌خان، حاجی‌پیرزاده، ناصرالدین شاه، رضاقلی میرزا، ابوطالب‌خان، مظفرالدین شاه، حاج سیاح، عمادالسلطنه، ابوالحسن‌خان و صحافباشی یازده مسافری هستند که روایت‌شان از لندن در کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد آمده است.
آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار به دبیری و تدوین علی‌اکبر شیروانی در مجموعه «تماشای شهر» نشر اطراف منتشر شده و سومین کتاب این مجموعه است.
درباره دبیر مجموعه: علی‌اکبر شیروانی(-1360)، جستارنویس و پژوهشگر حوزه ادبیات.
رتبه گودریدز: 67/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده