کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | بمبئی رقص الوان است
بمبئی رقص الوان است شابک: 9786009801978 136 صفحه 121 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 بمبئی الوان علی اکبر شیروانی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

154,000 ریال 220,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ ششم

بمبئی رقص الوان است
هفت مسافر در دوره قاجار به شهر بمبئی هندوستان سفر کرده و روایت خود را از آنچه در این شهر دیده‌اند در سفرنامه‌هایشان نوشته‌اند. روایت این هفت مسافر مانده است برای آیندگان تا بمبئی را از چشم پیشینیان‌شان ببینند و اگر خود نیز به این شهر سفر کرده و آن را دیده‌اند، دید و شناخت خودشان را از آن و نیز چهره امروزی‌اش را مقایسه کنند با دید و شناخت مسافران دوره قاجار و چهره‌ای که بمبئی در آن روزگار داشته است.
علی‌اکبر شیروانی در کتاب بمبئی رقصِ الوان است ما را از دریچه چشم پیشینیان‌مان به تماشای شهر بمبئی برده است. بمبئی رقصِ الوان است گزیده‌ای است از سفرنامه‌های هفت مسافری که در دوره قاجار به بمبئی سفر کرده و مشاهدات خود از این شهر را ثبت کرده‌اند. آنها هر کدام بمبئی را از چشم خود دیده و روایت کرده‌اند و در تماشای دیدنی‌ها و شگفتی‌ها و مناظر مختلف این شهر و آداب و رسوم مردم آن ما را با خود همراه کرده‌اند. همراه آنها به گذشته‌ای دور می‌رویم و به بمبئی سفر می‌کنیم.
هفت مسافری که روایت‌شان از بمبئی در کتاب بمبئی رقص الوان است آمده عبارت‌اند از: سید محمدحسن، میرزا ابوطالب‌خان، حاجی‌پیرزاده، محمدعلی بهبهانی، میرزا عبدالرئوف، نایب‌الصدر شیرازی و حاجیه‌خانم علویه کرمانی.
بمبئی رقص الوان است: بمبئی به روایت مسافران دوره قاجار به دبیری و تدوین علی‌اکبر شیروانی در مجموعه «تماشای شهر» نشر اطراف منتشر شده و پنجمین کتاب این مجموعه است.
درباره دبیر مجموعه: علی‌اکبر شیروانی(-1360)، جستارنویس و پژوهشگر حوزه ادبیات.
رتبه گودریدز: 47/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده