کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | پاریس از دور نمایان شد
پاریس از دور نمایان شد شابک: 9786009688418 228 صفحه 187 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 پاریس نمایان علی اکبر شیروانی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

245,000 ریال 350,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ دهم

پاریس از دور نمایان شد
خواندن سفرنامه‌ها یا نشستن پای نقل کسانی که به شهرهای گوناگون دنیا سفر کرده‌اند یکی از راههای تماشا و شناخت شهرهایی است که ندیده‌ایم. از طرفی شهرها در گذر زمان تغییر می‌کنند. چیزهایی به آنها اضافه و چیزهایی از آنها کم می‌شود. با خواندن سفرنامه‌هایی که از گذشته‌های دور به جا مانده می‌توانیم شهرها را در شکل و بافت قدیمی‌شان بشناسیم و تصویر قدیمی آنها را با تصویر امروزی‌شان مقایسه کنیم و همچنین ببینیم شناخت مردم روزگاران گذشته از یک شهر چقدر با شناخت مردم امروز از همان شهر منطبق و چقدر با آن متفاوت است.
خواندن مجموعه «تماشای شهر» که به دبیری علی‌اکبر شیروانی در نشر اطراف منتشر شده امکان چنین مقایسه و شناختی را به ما می‌دهد. شیروانی در این مجموعه منتخبی از سفرنامه‌های مسافرانی را که در دوره قاجار به شهرهای معروف کشورهای مختلف سفر کرده‌اند گردآوری کرده است. پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار نخستین کتاب این مجموعه است. این کتاب برگزیده‌ای است از نُه سفرنامه از نُه مسافر که در دوره قاجار به پاریس سفر کرده و مشاهدات و تجربه و درک‌شان از این شهر را روی کاغذ آورده‌اند. این نُه مسافر عبارتند از: علی‌خان ظهیرالدوله، ناصرالدین‌شاه، میرزا عبدالرئوف، حاجی پیرزاده، میرزا نصرالله، میرزا ابوطالب‌خان، حاج سیاح، فرخ‌خان امین‌الدوله و مظفرالدین‌شاه.
این مسافران هر یک از منظر و زاویه دید خود تصویری از پاریسی که دیده و شناخته‌اند به دست داده‌اند.
درباره دبیر مجموعه: علی‌اکبر شیروانی(-1360)، جستارنویس و پژوهشگر حوزه ادبیات.
رتبه گودریدز: 45/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده