کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | پیونگ یانگ: سفری به کره ی شمالی
پیونگ یانگ: سفری به کره ی شمالی شابک: 9786226194051 184 صفحه 206 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 پیونگ یانگ: سفری شمالی گی دولیل عاطفه احمدی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

900,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ پنجم

پیونگ یانگ
کره شمالی صندوق دربسته‌ای است که هر چه از آن به بیرون درز کند غنیمت است. کسی را به سادگی راهی به این سرزمین نیست و از این رو برای شناخت آن تقریبا راهی نیست جز شنیدن و خواندن روایت معدود کسانی که توانسته‌اند از این دژ نفوذناپذیر بگذرند. چه بهتر که این روایت را هنرمندی به دست دهد که می‌تواند با شم هنری ظرایف فرهنگی و اجتماعی یک سرزمین و یک ملت را دریابد و آن را هنرمندانه تصویر کند. هنرمندان حتی چیزهایی را هم که می‌دانیم طوری به ما عرضه می‌کنند که گویی برای نخستین بار با آنها مواجه می‌شویم. درباره کره شمالی حتی اگر هم چیزهایی بدانیم روایت یک هنرمند از آنجا می‌تواند دریچه‌ای تازه به روی همان دانسته‌ها باز کند و نیز ابعاد تازه‌ای از موضوع را نشان دهد. روایت تصویری گی دولیل – طراح و کارتونیست کانادایی - از کره شمالی در کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی کتابی است از این دست. این کتاب که سفرنامه‌ای است مصور درباره کره شمالی، ماحصل سفر دوماهه ماهه گی دولیل به این کشور است. گی دولیل در این سفرنامه مصور درک خود از زندگی در کره شمالی را به زبان طنز و با خلق تصاویری کمیک روایت کرده و تصویری از فرهنگ مردم کره شمالی و چگونگی زندگی در آن کشور به دست داده است.
پیونگ یانگ: سفری به کره شمالی با ترجمه عاطفه احمدی در نشر اطراف منتشر شده است. این کتاب اولین کتاب از مجموعه‌ای با عنوان «سفرنامه‌ی مصور» است.
درباره نویسنده: گی دولیل (- 1966)، طراح، انیماتور و کارتونیست کانادایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم