کتاب | علوم انسانی | فلسفه | آشنایی با فلسفه | آشنایی با هگل
آشنایی با هگل شابک: 9789643055394 80 صفحه 123 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آشنایی پل استراترن مسعود علیا علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

236,000 ریال 295,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ هشتم

آشنایی با هگل
مقدمۀ آشنایی با زندگی، افکار و آثار گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، فیلسوف آلمانی و یکی از مهمترین چهره‌های تاریخ فلسفه. پل استراترن در کتاب آشنایی با هگل ، به زبانی ساده و شیرین و به طرزی موجز، به شرح زندگی هگل و معرفی آثار و اندیشه‌های او می‌پردازد و شمایی از نوشته‌های او به دست می‌دهد و همچنین خوانندة مبتدی را که تازه می‌خواهد وارد این وادی شود با زمانه‌ای که هگل در آن زیست و زمینه‌ای که در آن رشد کرد، وقایع فلسفی مهم عصر او و نیز برخی کتابهای راهگشا که برای آشنایی بیشتر با هگل و آثار و افکار او می‌توان به آنها رجوع کرد، آشنا می‌کند.
استراترن مقدمۀ کوتاه کتاب خود را با شرحی فشرده اما روشنگر در باب زمانه‌ای که هگل در آن متولد شد آغاز می‌کند. او در این باره می‌نویسد: «در سال 1770 ، سالی که هگل به دنیا آمد، کانت رسالۀ آغازِ [استادی‌اش] را در دانشگاه کونیگسبرگ ارائه کرد. در همان سال، هولدرلینِ شاعر و وُردزورثِ شاعر، دیده به جهان گشودند. بذرهای سبک وجدآور غنایی و نظام‌سازیِ به غایت عقلانی – حد اعلای ذهنیت و حد اعلای عینیت – افشانده شدند. اروپا در آستانه بزرگ‌ترین تحول خویش از دوران نوزایی (رنسانس) به این سوی، قرار گرفت. انقلاب فرانسه، جلوة سیاسی این دگرگونی و جنبش رمانتیسم، مظهر فرهنگی آن بود. در این بین، انقلاب صنعتی، سیمای سرتاسر قاره [اروپا] را دستخوش تغییر کرد...»
کتاب آشنایی با هگل با ترجمۀ مسعود علیا در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: پل استراترن (- 1940)، نویسندة اسکاتلندی – ایرلندی.

ادامه keyboard_arrow_down