کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | اخلاق در سیاست
اخلاق در سیاست شابک: 9786004900126 368 صفحه 485 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 اخلاق سیاست مایکل سندل افشین خاکباز علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

1,200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

اخلاق در سیاست
سیاستگذاری در حوزه عمومی چقدر باید فضیلت‌های اخلاقی و حفظ و اشاعه این فضیلت‌ها را در زندگی فردی و عمومی در نظر بگیرد و رابطه‌ این فضیلت‌ها با آزادی‌های فردی و مدنی چه نوع رابطه‌ای است؟ این موضوعی است که مایکل سَندل در مقالات کتاب اخلاق در سیاست ، با تمرکز بر سیاست آمریکا و تحلیل رویکردهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نسبت به سیاستگذاری در حوزه عمومی و بررسی تلقی این دو حزب از آزادی‌های مدنی و فضیلت‌های اخلاقی، به آن پرداخته است. سندل ضمن ارجاع به تاریخ آمریکا و سنت لیبرال‌دموکراسی در این کشور و نیز مباحث فلسفی در زمینه لیبرالیسم و اخلاق، بحث خود را بیشتر بر دوره‌های ریاست جمهوری جورج. اچ. دابلیو بوش (بوشِ پدر) و بیل کلینتون متمرکز کرده و رویکرد جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به آزادی‌های مدنی و فردی را با هم مقایسه کرده است. چنانکه سندل در این کتاب بیان می‌کند دولت‌ها نمی‌توانند فضیلت‌های اخلاقی حذف کنند یا نادیده بگیرند، بلکه درست‌تر آن است که تلقی‌ای از این فضیلت‌ها را بسط دهند که با لیبرال‌دموکراسی و آزادی‌های فردی و مدنی هماهنگ باشد.
کتاب از یک مقدمه و سه بخش تشکیل شده است. سیاست فضیلت ساده، استیضاح، ورزش و هویت مدنی، تبعیض مثبت، مسائل اخلاقی مرتبط با جنین، اخلاق و آرمان لیبرال، لیبرالیسم سیاسی و محدودیت‌های جامعه‌گرایی از جمله موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آنها پرداخته شده است.
اخلاق در سیاست با ترجمه و مقدمه افشین خاکباز در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: مایکل سَندل (- 1953)، فیلسوف سیاسی آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down