کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز
ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز شابک: 9786004901512 174 صفحه 278 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 ایده بزرگ برای دختران پسران بلندپرواز آلن دوباتن شهاب‌الدین عباسی کودک کودک داستان کودک

1,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز
سفری به دنیای فلسفه و ذهن فیلسوفان به قصد پرورش فلسفه‌ورزی و اندیشمندانه به جهان نگریستن. آلن دوباتن در کتاب ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز در پی آن است تا با طرح ایده‌های فلسفیِ فیلسوفان و اندیشمندان بزرگِ اعصارِ مختلف و نیز با بیان نکته‌هایی درباره مفاهیم اخلاقی و فلسفی، به کمک مصداق‌هایی برگرفته از زندگی روزمره، به توانایی‌ای پر و بال بدهد که از کودکی و نوجوانی در انسان وجود دارد و فقط لازم است که با مطالعه فلسفه و افکار فلاسفه تقویت شود و رشد پیدا کند. به بیانی می‌توان گفت که این کتاب آموزش خردمندانه زیستن و خردمندانه به جهان نگریستن به کودکان و نوجوانان است و گامی برای آشنا کردن آنها با افکار و ایده‌های بزرگ تاریخ اندیشه.
در این کتاب ضمن طرح نکاتی درباره انسان و زندگی و مفاهیم مربوط به آنها، ایده‌هایی از سقراط، ویتگنشتاین، سیمون دو بووار، ابن سینا، زِرا یاکوب، سِنِکا، ماتسوئو باشو، آلبر کامو، رِنه دکارت، کنفوسیوس، هایپشیا، ژان ژاک روسو، نیچه، امرسون، بودا، کانت، ژان پل سارتر، مونتِنی، ارسطو، مِری وولستنکرافت، ژاک دریدا، هگل، آدام اسمیت، رالز و ابن میمون بیان و به زبان ساده شرح داده شده است.
ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز از طرف روزنامه گاردین به عنوان بهترین کتاب سال 2018 برای نوجوانان انتخاب شد. تصویرگر این کتاب آنا داهرتی است.
ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز با ترجمه و مقدمه شهاب‌الدین عباسی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: آلن دوباتن (- 1969)، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون سوئیسی – انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down