کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کودکانه های بامداد: خروس زری پیرهن پری
کودکانه های بامداد: خروس زری پیرهن پری شابک: 9786002293817 36 صفحه 118 گرم قطع: خشتی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کودکانه بامداد: خروس پیرهن احمد شاملو کودک کودک داستان کودک

807,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ دهم

کودکانه‌های بامداد: خروس زری پیرهن پری
احمد شاملو شاعر و نویسنده‌ای همه‌فن‌حریف بود که در عرصه‌های گوناگونی قلم زد. کارنامه کاری او، به جز شعر که کارِ اصلی‌اش بود، از قصه تا روزنامه‌نگاری و نقد و ترجمه و پژوهش در فرهنگ عامه و فیلمنامه‌نویسی را در بر می‌گیرد. قصه کودکان نیز از دیگر حوزه‌هایی است که شاملو در آن قلم زده است. او در این عرصه هم دست به ترجمه زده و هم خودش آثاری را برای کودکان نوشته و سروده و بازنویسی کرده است.
نشر چشمه مجموعه‌ای از نوشته‌ها و سروده‌های شاملو در حوزه ادبیات کودکان را در کتابهایی با عنوان «کودکانه‌های بامداد» منتشر کرده است. «خروس زری پیرهن پری» از جمله این کتابهاست. این کتاب که سالها پیش اجرایی صوتی از آن نیز تولید و منتشر شد، قصه خروسی است که علیرغم هشدار دوستان همخانه‌اش، گربه و طرقه، گول روباه را می‌خورد و به چنگ او می‌افتد. حالا گربه و طرقه باید راهی بیابند و دوستشان را از چنگ روباه نجات دهند. شاملو در روایت داستان «خروس زری پیرهن پری» با کوله‌باری از تجربه در زمینه شعر و نثر فارسی و ادبیات عامیانه، نظم و نثر و ترانه را به هم آمیخته و قصه‌ای شیرین پدید آورده است که هم کودکان را سرگرم می‌کند و هم می‌تواند دایره واژگانی کودکان فارسی‌زبان را گسترش دهد و آنها را با ظرافت‌های زبان فارسی بیشتر اُخت کند.
«خروس زری پیرهن پری» با تصویرگری فرشید مثقالی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: احمد شاملو (1379 – 1304)، شاعر، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، فرهنگ‌نویس، مترجم، نویسنده و شاعر کودکان و فیلمنامه‌نویس ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down