کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر
شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر شابک: 9786001217623 202 صفحه 227 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3000 شاهزاده خانم بابل داستان دیگر فرانسوا ولتر ناصح ناطق علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

1,040,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ ششم

شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر
کتاب شامل داستان بلند «شاهزاده خانم بابل» و داستان‌های کوتاه دیگری است که عبارتند از : «سفرنامه‌ی اسکارمانتادو»، «سپید و سیاه»، «گاوسفید»،«ژانو و کولن»، «میکرو مگاس». اساس داستان‌ها بر سرنوشت و جبر استوار شده است و نقدی بر کشیشان و روحانیون در جامعه دارد. موارد به زبانی ساده و قابل فهم بیان شده‌اند اما درک آنها نیازمند به پیش زمینه و اطلاعات قبلی دارد. داستان «شاهزاده خانم بابل» داستانی فلسفی است. داستان درباره چوپانی است که «آمازان وفرماسانتا» نام دارد. چوپانی خوش‌تیپ و ناشناخته که عشق و حسادت شاهزاده خانم بابل او را به سفر در جهان سوق می‌دهد. در مدتی که سفر می‌رود مشکلاتی در بازدیدها و دیگر موارد به وجود آمده در سفرهایش را به تصویر کشیده است. جوانی که در آغاز باهدف کشف حقیقت، به سفر می‌پردازد، اما در همه جا کشیشان و روحانیان به سود خود و زیان مردم عمل می‌کنند و همه جا پر از گمراهی و تعصب و کوته فکری است. دین و آیین‌هایی که مردم به بهانه‌هایی مختلف می‌توانند یکدیگر را بکشند و.... بهتر است بدانید: در داستان ترتیب زمانی در عمر طبیعی لحاظ نشده است و هر یک از سفرنامه ها در یک قرن اتفاق افتاده و قابل قیاس با کتب تاریخی نیست.
«فرانسوا ولتر» نویسنده فرانسوی، عمده شهرتش به دلیل مخالفت با کلیسای کاتولیک و حمایت‌هایش از آزادی مذهب بوده است او همچنین به جدایی دین از سیاست اصرار ورزید و در بیشتر نوشته‌هایش اندیشه خود را به طور واضح و روشنی نشان می‌دهد. «ناصح ناطق» کتاب «شاهزاده خانم بابل و پنج داستان دیگر» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: فرانسوا ماری آروئه، مشهور به ولتر ( 1694 ـ 1778 ) فیلسوف فرانسوی، عصر روشنگری. صاحب اثر «کاندید»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده