کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | توسعه یا چپاول
توسعه یا چپاول شابک: 9789647134569 476 صفحه 436 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 توسعه چپاول پیتر اوانز عباس زندباف عباس مخبر علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

2,380,000 ریال 2,800,000 ریال

ناشر: طرح نو

چاپ چهارم

توسعه یا چپاول
آیا دولت یک کشور می‌تواند نقشی مؤثر و مفید در توسعه اقتصادی و صنعتی آن ایفا کند؟ آیا می‌توان نمونه‌هایی از کشورهای در حال توسعه پیدا کرد که دخالت مؤثر دولت در مقوله اقتصاد و صنعت آنها را به پیشرفت‌های جدی در این عرصه رسانده باشد؟ به اعتقاد پیتر اوانز و براساس مصداق‌هایی که او در کتاب توسعه یا چپاول: نقش دولت در تحول صنعتی برای بررسی خود برگزیده پاسخ به این پرسش‌ها مثبت است.
اوانز در این کتاب با بررسی وضعیت توسعه در کشورهایی نظیر برزیل، هند و کره جنوبی به عنوان نمونه‌هایی موفق از نقش دولت در توسعه اقتصادی نشان داده است که هر کشوری بهتر است برای طراحی برنامه‌ای برای توسعه ویژگی‌ها و زمینه‌های تاریخی خود را در نظر بگیرد چرا که یک مدل واحد و جهانشمول برای توسعه وجود ندارد و مدلی که در یک کشور جواب داده است چه بسا در کشوری با زمینه‌ها و ویژگی‌های تاریخی دیگر جواب ندهد.
از جمله موضوعاتی که اوانز در این کتاب در راستای بحث اصلی خود به آن پرداخته چگونگی رابطه دولت و جامعه و اهمیتی است که چنین رابطه‌ای می‌تواند در روند توسعه یک کشور داشته باشد.
اوانز در بخشی از کتاب از تجربه‌های کشورهای کره جنوبی، هند و برزیل در زمینه توسعه صنایع IT و نتایج مثبت این تجربه‌ها در کشورهای مذکور نوشته است.
کتاب توسعه یا چپاول: نقش دولت در تحول صنعتی با ترجمه عباس زندباف و عباس مخبر در انتشارات طرح نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: پیتر اوانز(-1944)، نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down