کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | زندگینامه و خاطرات | آکواریوم های پیونگ یانگ
آکواریوم های پیونگ یانگ شابک: 9789643802028 372 صفحه 480 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 آکواریوم پیونگ یانگ کانگ چول هوان پییر ریگولو بیژن اشتری علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

2,400,000 ریال 3,200,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ هفدهم

آکواریوم‌‌‌‌‌‌های پیونگ یانگ
علاقه‌مندان به خواندن سرگذشت‌های واقعی از انسان‌ها، کتاب «آکواریوم‌های پیونگ یانگ» شما را با زندگی شخصی «کانگ چول –هوان» آشنا می‌کند.
«کانگ چول – هوان» جوانی است که قصه واقعی زندگی‌اش را در اردوگاه‌های اجباری کره شمالی برای خواننده بازگو می‌کند اما چگونه او سر از این اردوگاه در آورده است؟ زادگاه کانگ چول ـ هوان کره شمالی است. اما زمانی که او 9 ساله بود به همراه خانواده‌اش به 10سال اقامت در یکی از اردوگاههای کار اجباری کره شمالی محکوم شد.جرم این خانواده خطای پدربزرگ کانگ چول هوان بود زیرا پدربزرگ یکی از مدیران ارشد حکومت بود.
کانگ چول ـ هوان چند سال پس از آزادی توانست از طریق چین، به کره جنوبی فرار کند. زیرا به اتهام گوش دادن به رادیوهای غیرمجاز در آستانه دستگیری و اعزام دوباره به اردوگاه کار اجباری بود و از این طریق توانست صدای خود را به همگان برساند.
کتاب، دارای اهمیت بسزایی است، زیرا کانگ چول ـ هوان از معدود کسانی است که از اردوگاه جان سالم به در برد و توانست در آکواریوم‌های پیونگ یانگ برای اولین بار پرده از اردوگاه‌های کار اجباری در کره شمالی بردارد.
دربخشی از کتاب می‌خوانیم:
«در کره‌شمالی محکومان به حبس ابد، کالاهایی با ارزشند. در سرزمینی که شهروندان ترس را به آغوش کشیده و همزیستی با این حس بشری، تداوم حیات را به آنان ارزانی داشته است، محکومان به حبس ابد، ارزشی مضاعف برای رهبران آن یافته‌اند. زندانیان محصور در دیدرس نگاه‌های ماموران امنیت، قابل اعتمادترین نیروی کار سرزمین‌های شمالی‌اند؛ نیروی کاری قابل اعتماد در سرزمینی که چوب حراج بر متاع اعتماد زده‌اند. معامله‌ای ساده اما ضد بشری، است. در قاموس حکومتگری ایدئولوژیک رهبران کره، زندانیان سیاسی دشمنان خلق‌اند و سزاواران مرگ.»
کتاب «آکواریوم‌های پیونگ یانگ» توسط «بیژن اشتری» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده:کانگ چول هوان پیر ریگولت1968

ادامه keyboard_arrow_down