کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | دختر سروان
دختر سروان شابک: 9786001760679 224 صفحه 253 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 دختر سروان آلکساندر پوشکین حسین نوروزی علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

1,185,000 ریال 1,580,000 ریال

ناشر: جامی

چاپ چهارم

دختر سروان و داستان‌‌های دیگر
مجموعه‌ داستانی از الکساندر پوشکین. «دختر سروان و داستان‌های دیگر» مجموعه‌ای است شامل یک رمان کوتاه به نام «دختر سروان» و سه داستان دیگر به نام‌های: «بوران»، «تابوت‌ساز» و «متصدی چاپارخانه».
رمان کوتاه «دختر سروان» در این مجموعه یکی از آثار مهم و معروف ادبیات کلاسیک روسیه و از آثار مشهور پوشکین است و بر اساس آن فیلم و اپرا هم ساخته شده است. پوشکین در این رمان داستانی عاشقانه را در متن وقایع تاریخی اواخر قرن هجدهم روسیه روایت می‌کند و سرگذشت شخصیت اصلی رمان را با حوادث تاریخی مربوط به قیام دهقانان روسی، به رهبری پوگاچف، در دوران سلطنت کاترین دوم پیوند می‌زند. «دختر سروان» داستان یک افسر اشراف‌زاده به نام پتر آندرویچ است که پدرش، به رغم میل مادرش، او را به سربازی می‌فرستد و ترتیبی می‌دهد که پسرش در جایی دورافتاده در شرق رود ولگا و حاشیه دشت‌های قزاقستان خدمت کند. پتر آندرویچ برای خدمت راهی آن منطقه می‌شود و در راه مردی او را به جانب مقصد راهنمایی می‌کند. این مرد همان پوگاچف است که کمی بعد قیام علیه حکومت روسیه را رهبری می‌کند و در جریان این ماجرا رو در روی قهرمان رمان قرار می‌گیرد. از طرفی پتر آندرویچ در محل خدمتش عاشق دختری به نام ماریا می‌شود. ماریا دختر یک سروان است. پتر آندرویچ در راه عشق ماریا حوادث گوناگونی را از سر می‌گذراند و مجبور به رویارویی با رقیب عشقی خود می‌شود.
مجموعه داستان «دختر سروان و داستان‌های دیگر» با ترجمه دکتر حسین نوروزی در نشر جامی منتشر شده است.
درباره نویسنده: الکساندر پوشکین (1837 – 1799)، شاعر، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس اهل روسیه.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده