کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | معجزه ی سپاس گزاری
معجزه ی سپاس گزاری شابک: 9789642364602 264 صفحه 307 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 معجزه سپاس گزاری راندا برن سیما فرجی علوم انسانی روانشناسی موفقیت

279,300 ریال 399,000 ریال

ناشر: نسل‏ نواندیش

چاپ پانزدهم

کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»، نوشته راندا برن
«معجزه‌ی سپاس‌گزاری»، با عنوان اصلی The Magic ، کتابی است از راندا برن، تهیه‌کننده و نویسنده فیلم مستند و کتاب معروفِ «راز». راندا برن در کتاب «راز» از قانونی به نام «قانون جذب» سخن گفته بود که به اعتقاد او اگر انسان سازوکارِ آن را دریابد، خواهد توانست این قانون را به سود موفقیت و به‌دست‌آوردن هرچه که در زندگی می‌خواهد و آرزوی آن را دارد به کار اندازد. طبق این قانون اگر انسان ذهن خود را بر خواسته‌ای متمرکز کند، انرژی‌های کائنات برای اینکه او به خواسته‌اش برسد بسیج خواهند شد و او سرانجام آنچه را که با تمام وجود خواسته و به تصور درآورده و ذهن‌اش را بر آن متمرکز کرده است به دست خواهد آورد. راندا برن کارآمدی «قانون جذب» در موفقیت آدمی را منوط به مثبت‌اندیشی و تمرکز بر خوبی‌ها و اتفاقات خوب می‌داند. با این پیشینه است که برن در کتاب دیگرش، «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»، از اهمیت شُکرِ نعمت و پرورش عادت سپاس‌گزاری و نقش مؤثر آن در به ‌کار افتادنِ «قانون جذب» سخن می‌گوید. «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»، که متن اصلی آن نخستین بار در سال 2012 منتشر شد، کتابی در زمینه خودیاری است که در آن از فواید عادت به سپاس‌گزاری و درونی‌کردن آن در وجود خود و تأثیر مثبت سپاس‌گزاری بر رسیدن ما به خواسته‌ها و آرزوهایمان سخن رفته است. راندا برن در این کتاب سعی دارد با ارائه تمرین‌هایی برای سپاس‌گزاری به ما بیاموزد که چگونه نه فقط به زبان، بلکه در عمل و در جزء‌جزء رفتارهای روزانه‌مان سپاس‌گزار باشیم تا از مواهب آن بهره‌مند شویم.

مروری بر کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»
راندا برن در کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری» بیست و شش تمرین روزانه را به خواننده ارائه می‌دهد که به اعتقاد او انجام هرکدام از آنها در یک روز می‌تواند سپاس‌گزاری را گام‌به‌گام در انسان نهادینه و درونی کند و نتایج مثبت شُکرِ نعمت را به انسانی که شُکرگزاری را درونیِ خود کرده است نشان دهد. برن در این کتاب، با ارجاع به تاریخ و اعصار کهن و فرهنگ و تمدن بشری و رفتار و گفتار دانشمندان و متفکران بزرگ و نیز ارجاع به کتاب‌های آسمانی و ادیان مختلف، از اهمیت و تأثیر سپاس‌گزاری سخن می‌گوید. او در اثبات اهمیت سپاس‌گزاری هم از قرآن آیه‌ می‌آورد، هم به انجیل استناد می‌کند و هم به دانشمندانی چون اینشتین و نیوتن ارجاع می‌دهد. به اعتقاد برن اگر هر روزه عادت کنیم به داشته‌هایمان فکر کنیم و بابت آنها خداوند را شکرگزار باشیم نعمت‌مان افزون خواهد شد. این کتاب همچنین به ما می‌آموزد که ممنون و سپاس‌گزار کسانی باشیم که حضورشان در زندگی‌مان بر ما اثر مثبت دارد. سپاس‌گزاری، به اعتقاد راندا برن، «قانون جذب» را به سود ما و خواسته‌هایمان به کار می‌اندازد و ما را در کسب موفقیت در زندگی و دست‌یافتن به آنچه دلخواهمان است یاری می‌دهد. برن در «معجزه‌ی سپاس‌گزاری» به بزرگسالان یادآور می‌شود که همچون دوران کودکی‌شان به شگفتی‌ها باور داشته باشند. در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «سپاس‌گزاری همراه با قانونی جهانی عمل می‌کند که در کل زندگی شما تأثیر می‌گذارد. برمبنای قانون جذب، همواره دو گونه‌ی مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند. این قانون درباره‌ی همه‌ی انرژی‌های موجود در کائنات، از شکل‌گیری اتم گرفته تا حرکت سیاره‌ها، به کار می‌رود. سلول‌های بدن موجودات زنده و مواد تشکیل‌دهنده‌ی اشیای مادی، به دلیل وجود قانون جذب، کنار یکدیگر باقی می‌مانند. قانون جذب در زندگی شما درباره‌ی اندیشه‌ها و احساساتتان به کار می‌رود زیرا آن‌ها نیز به‌صورت انرژی هستند. به‌این‌ترتیب، درباره‌ی هر موضوعی بیندیشید یا هر احساسی داشته باشید؛ همان را به سوی خودتان جذب می‌کنید.
شاید چنین اندیشه‌هایی را در سر می‌پرورانید: من شغلم را دوست ندارم، من پول کافی به‌دست نمی‌آورم، من نمی‌توانم همسر دلخواهم را بیابم، من نمی‌توانم صورت‌حساب‌هایم را بپردازم، تصور می‌کنم با هر موضوعی به‌شدت فرومی‌ریزم، او به من احترام نمی‌گذارد، من نمی‌توانم با والدینم سازش کنم، فرزندم برای من مشکل‌آفرین است، زندگی‌ام بسیار آشفته است، یا در روابط زناشویی‌ام مشکل دارم. در این صورت، بی‌تردید همین رویدادها را همواره به سوی خودتان جذب می‌کنید.
اما اگر درباره‌ی رویدادها یا نعمت‌هایی بیندیشید که به دلیل اتفاق‌افتادن آن‌ها یا بهره‌مندبودن از آن‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید و سپاس‌گزاری را خالصانه و به‌معنای واقعی احساس کنید؛ برمبنای قانون جذب، همان رویدادها یا نعمت‌ها را بیشتر به زندگی‌تان جذب می‌کنید.»

درباره راندا برن، نویسنده کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»
راندا برن (Rhonda Byrne)، متولد 1951، تهیه‌کننده تلویزیون و نویسنده استرالیایی است. برن با فیلم مستند «راز» و کتابی که بر اساس همین فیلم تألیف کرد به چنان شهرت و محبوبیتی دست یافت که مجله «تایم» در سال 2007 او را به عنوان یکی از صد فردِ تأثیرگذارِ جهان معرفی کرد. «قدرت» و «قهرمان» دیگر کتاب‌های او هستند.

درباره ترجمه فارسی کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»
از کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری» چند ترجمه فارسی موجود است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را با ترجمه و مقدمه سیما فرجی منتشر کرده است. از دیگر ترجمه‌های فارسی این کتاب می‌توان به ترجمه نفیسه معتکف اشاره کرد که با عنوان «معجزه» در انتشارات لیوسا منتشر شده است. انتشارات صدای معاصر نیز این کتاب را، با عنوان «معجزه‌ی شکرگزاری» و به ترجمه وامق عسکری، منتشر کرده است.

رتبه کتاب «معجزه‌ی سپاس‌گزاری» در گودریدز: 4/10 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم