کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | دهه ی 40 و مشق های دیگر
دهه ی 40 و مشق های دیگر شابک: 9786226863179 388 صفحه 459 گرم قطع: خشتی نوع جلد: مقوایی تیراژ: 2000 دیگر شمیم بهار علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

300,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: بیدگل

چاپ چهارم

دهه‌ی 40 و مشق‌های دیگر
شمیم بهار داستان‌نویسی است که با چند داستان کوتاه که در دهۀ چهل و اوایل دهۀ پنجاه خورشیدی در مجلۀ اندیشه و هنر منتشر کرد در عالم داستان‌نویسی ایران ماندگار شد. زندگی طبقۀ متوسط‌به‌بالا، مدرن، روشنفکر، تحصیلکرده و فرهنگیِ شهرنشین و تنش‌ها و کشمکش‌ها و بحران‌ها و روابط آدم‌های این طبقه از درونمایه‌های اصلی داستان‌های شمیم بهار است. از شمیم بهار، علاوه بر داستان، یادداشت‌ها و مقالات و نقدهایی هم دربارة ادبیات و سینما در نشریات دهه‌های چهل و پنجاه منتشر شده است. دهه‌ی 40 و مشق‌های دیگر مجموعه‌ای شامل نوشته‌هایی از او، اعم از داستان و نقد و مقاله و یادداشت و فیلمنامه، است که در یک کتاب گردآوری و منتشر شده‌اند. این کتاب از سه دفتر تشکیل شده است. دفتر اول، با عنوان «دهه‌ی 40»، شامل همان داستان‌های شمیم بهار است که در دهه‌های چهل و پنجاه در مجلۀ اندیشه و هنر منتشر شد. این دفتر با داستان «اینجا که هستیم» آغاز و به «سه داستان عاشقانه» ختم می‌شود. دفتر دوم نقدهای ادبی و سینمایی و یادداشت‌های شمیم بهار در مرور و ارزیابی چند فیلم را شامل می‌شود. در دفتر سوم فیلمنامه‌ای از او، با عنوان «عاشقانه»، منتشر شده است.
کتاب با یادداشتی کوتاه از داریوش کیارس همراه است که در آن دربارة نوشته‌های این مجموعه و کارنامۀ ادبی و هنری شمیم بهار توضیحی مختصر داده شده است.
دهه‌ی 40 و مشق‌های دیگر در نشر بیدگل منتشر شده است.
دربارة نویسنده: شمیم بهار (- 1319)، داستان‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی، روزنامه‌نگار و ناشر ایرانی.
رتبۀ گودریدز: 75/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده