امید شابک: 9786223130953 216 صفحه 170 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 امید استان ون هوفت مهدی نصراله زاده علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,485,000 ریال 1,980,000 ریال

ناشر: بیدگل

چاپ سوم

کتاب «امید» نوشتۀ استان وَن هوفت
می‌گویند «انسان به امید زنده است». آیا واقعاً چنین است؟ در کتاب «امید»، نوشتۀ استان وَن هوفت، می‌بینیم که بله، بیش‌وکم چنین است.
استان وَن هوفت در کتاب «امید» از معنای امید و نسبت آن با مفاهیمی مشابه و متضاد، نظیر خوش‌بینی و خوش‌خیالی و خوش‌باوری‌ و بدبینی و یأس و کلبی‌مسلکی، می‌گوید و مفهوم امید را از جوانب گوناگون و از منظر فلاسفه و متفکران مختلف مورد بررسی و تحلیل و واکاوی قرار می‌دهد.
کتاب «امید» همچنین از کارآمدی‌های امید و اهمیت و نقش حیاتی آن در زندگی انسان سخن می‌گوید و از اینکه چرا باید امید داشت و امید، انسان را به چه چیز در زندگی می‌رساند.
کتاب «امید» کتابی مناسب علاقمندان فلسفۀ عملی و باب طبع کسانی است که در فلسفه راهی برای بهبود زندگی می‌جویند.
متن اصلی کتاب «امید» اولین بار در سال 2011 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «امید»
استان ون هوفت در کتاب «امید»، ابتدا بحثی کلی را درباب مفهوم امید و ماهیت آن و ضرورت پرداختن به این مفهوم و طرح آن در زمانۀ امروز و کارآیی عملی آن برای بهتر زیستن پیش می‌کشد و همچنین آرای گروهی از متفکران را دربارۀ فضیلتِ امید بیان می‌کند و توضیح می‌دهد و بعد از این مقدمه، در فصل‌های مختلف کتاب به تعریف امید و امیدواری و وجوه گوناگون امید و نقش و حضور آن در پزشکی و سیاست و دین می‌پردازد.
در کتاب «امید» از امید به‌عنوان یک فضیلت سخن می‌رود؛ فضیلتی که به‌اعتقاد استان ون هوفت می‌تواند انسان را به خوشبختی برساند، منتها نه آن نوع خوشبختی که در کتاب‌های بازاری درباب موفقیت مالی و اجتماعی از آن سخن می‌رود، بلکه خوشبختی‌ای عمیق‌تر که ربطی به ثروت و قدرت و جایگاه اجتماعی و لذت‌های مادی ندارد.
کتاب «امید» از مقدمه‌ای با عنوان «ترسیم نقشه‌ای از موضوع»، پنج فصل و مؤخره‌ای با عنوان «فضیلت امید» تشکیل شده است.
فصل‌های پنج‌گانۀ کتاب «امید» عبارتند از: «تعریف‌کردن امید»، «امیدوار بودن»، «امید در درمانگاه»، «امید و سیاست» و «امید و دین».
در بخشی از کتاب «امید» می‌خوانید: «این روزها دربارۀ امید چندان نمی‌نویسند. شاید هم در روزگار ما، عصر جنگ مدام، فقر جهانی و فجایع مهیب زیست‌محیطی، امید ایستاری نیست که خواهان چندانی داشته باشد. وقتی چنین به ‌نظر می‌رسد که بر جبین آینده چیزی به‌جز بلا و مصیبت قابل‌مشاهده نیست، آن‌گاه رواست اگر بگوییم در روزگار ما انعطاف‌پذیری و نه امید آن فضیلتی است که بیش از همه مورد نیاز است. بااین‌حال، در کتاب حاضر نشان خواهم داد که امید صرفاً یک ایستار وجودیِ اساسی برای همۀ ما نیست بلکه، اگر واقع‌بینانه باشد، فضیلتی مهم نیز هست.
سخن گفتن از فضیلت سخن گفتن از ویژگی‌ها و گرایش‌های شخصیتی‌ای است که به ما کمک می‌کنند زندگی را به‌نحوی خوب و شایسته زندگی کنیم. برای مثال، انسان شجاع قادر است در مقابل دشواری‌هایی که در دلش ترس می‌اندازند بایستد و این‌چنین در برنامه‌هایش موفق گردد. انسان گشاده‌دست و گشاده‌رو قادر است بر میل خویش به خودخواهی غلبه کند و، این‌چنین، به نیازمندان کمک کرده، قدردانی و احترام دیگران را جلب نماید. به این شیوه و بسیاری شیوه‌های دیگر، انسان فضیلت‌مند قادر است در زندگی، به طریقی که انسان رذیلت‌مند نخواهد توانست، موفق گردد.»

دربارۀ استان وَن هوفت، نویسندۀ کتاب «امید»
استان وَن هوفت (Stan van Hooft)، متولد 1945، فیلسوف و استاد فلسفه در دانشگاه دیکین است. ون هوفت دارای فوق لیسانس و دکترا از دانشگاه ملبورن است و تدریس در چندین کالج و دانشگاه را در کارنامۀ کاری خود دارد. پژوهش‌ها و تألیفات استان ون هوفت عمدتاً در زمینه‌های فلسفۀ اخلاق، سیاست، مذهب، روانشناسی فلسفی و اخلاق زیستی است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «امید»
کتاب «امید» با ترجمۀ مهدی نصراله‌زاده در نشر بیدگل منتشر شده است. مهدی نصراله‌زاده، متولد 1354 در تهران، مترجم ایرانی است. نصراله‌زاده دارای فوق لیسانس از دانشگاه هنر تهران است و علاوه بر تدریس در دانشگاه، کتاب‌های مختلفی را در زمینه‌های تئاتر و سینما و هنر و دیگر رشته‌های علوم انسانی به فارسی ترجمه کرده است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «سینه‌فیلیا و تاریخ یا وزیدن باد بین درخت‌ها»، «تاریخ‌های تئاتر»، «جهان چگونه مدرن شد؟ داستان یک "پیچ"، یک کاتب، یک کتاب»، «ذهن و بازار: جایگاه سرمایه‌داری در تفکر اروپای مدرن»، «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال: چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد» و «نظریۀ اجرا» اشاره کرد.

رتبۀ کتاب «امید» در گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم