کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | چگونه ساده تر زندگی کنیم
چگونه ساده تر زندگی کنیم شابک: 9786225753396 180 صفحه 210 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 چگونه ساده زندگی کنیم آلن دوباتن مهشید گودرزی علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

937,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: کتاب سرای نیک

چاپ دوم

کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» از مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» آلن دو باتن
خودآموزی برای ساده زیستن در شلوغیِ عصر مدرن. کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم»، با عنوان اصلی A Simpler Life: A guide to greater serenity, ease, and clarity، کتابی نسبتاً تازه از مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» آلن دو باتن است که به زبانی ساده و گرم و گیرا و صمیمی، آن‌گونه که سبک همۀ آثار آلن دو باتن و مؤسسۀ مدرسۀ زندگی اوست، با ما از رموز ساده زیستن و ساده بودن در دورانی سخن می‌گوید که پر از ازدحام و تشویش است.
با خواندن کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» با تأثیرات مثبت ساده زیستن آشنا می‌شویم و همچنین یاد می‌گیریم که چگونه زندگی خود را ساده‌تر کنیم و از این راه، به احساس آرامش دست یابیم و از تشویش‌هایی که زندگی مدرن به ما تحمیل می‌کند رهایی یابیم.
متن اصلی کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» اولین بار در سال 2022 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم»
مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» آلن دو باتن در کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم»، مثل دیگر کتاب‌های آلن دو باتن و مدرسۀ زندگی او، ما را به زبانی ساده و شیرین با وجهی از فلسفۀ عملی و حکمتی که زندگی روزمرۀ ما را به کار می‌آید آشنا می‌کند.
موضوع کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم»، چنانکه از عنوان کتاب پیداست، شیوۀ رسیدن به سادگی و رهایی از حشو و زوائد آزارنده و اضطراب‌زا در وجوه گوناگون زندگی است.
کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» به ما یاد می‌دهد که چگونه از برداشت‌های سطحی و ظاهری و کلیشه‌ای از سادگی عبور کنیم و در عمق وجودمان و در زندگی عاطفی و اجتماعی و فردی و شغلی‌مان به سادگی واقعی برسیم.
با خواندن کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» درمی‌یابیم که سادگی، در معنای واقعی و عمیق آن، تنها به‌معنای ساده کردن رخت‌ولباس و خانه و اموری که به ظاهر زندگی مربوط می‌شوند نیست و ما پیش از این‌ها باید سعی کنیم انسان‌هایی ساده‌ باشیم و از پیچیدگی دوری کنیم تا راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنیم و بهتر با خودمان و مشکلاتمان کنار بیاییم و در زندگی، افراد موفق‌تری باشیم و بیشتر احساس رضایت و آرامش کنیم.
در بخشی از کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» در تعریف انسان ساده، که هدف این کتاب آموزش چگونگی تبدیل شدن به آن است، می‌خوانیم: «"انسان ساده" کسی است که واضح و صریح درباره‌ی خودش و خواسته‌هایش سخن می‌گوید. ما از معاشرت با انسان‌های ساده لذت می‌بریم، نه به این دلیل که آن‌ها افرادی خیرخواه و پاک‌نیت هستند، بلکه برای آنکه از همان ابتدا دقیقاً می‌فهمیم که قصد و نیتشان چیست. وقتی با انسان‌های ساده و روراست وقت می‌گذرانیم دیگر نیازی به حدس و گمان، رمزگشایی، گره‌گشایی، تعبیر و تغییر و تفسیر نداریم. هیچ واقعه‌ای به یک‌باره و غافل‌گیرانه از سوی آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. اگر واقعاً دلشان نخواهد کاری را انجام بدهند، مؤدبانه و در زمان درستش توضیح می‌دهند که مایل به انجام آن کار نیستند. اگر از رفتار ما ناراحت باشند، این‌گونه نیستند که به رویمان لبخندی از روی مهربانی بزنند درحالی‌که در پس ذهنشان انبارهایی زهرآلود از دشمنی و نفرت ایجاد می‌کنند؛ به‌جای آن فوراً با گفتن جملاتی مهربانانه اما صریح علت ناراحتی‌شان را بیان می‌کنند. اگر احساس نگرانی کنند که پروژه‌ای به‌خوبی پیش نمی‌رود، با سکوتشان وانمود نمی‌کنند همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود تا گند ماجرا دربیاید و فاجعه‌ای رخ بدهد، بلکه مشکل را با دیگران در میان می‌گذارند و برای حل آن تلاش می‌کنند. اگر به کسی علاقه‌مند شوند، روش‌هایی ملایم و مهربانانه برای بیان احساساتشان می‌یابند. در هنگام رابطه‌ی زناشویی، با وجود اینکه می‌خواهند رابطه برای همسرشان لذت‌بخش باشد، ولی بی‌رودربایستی و در کمال صداقت درباره‌ی چیزهایی که برای خودشان نیز لذت‌بخش است سخن می‌گویند.»

دربارۀ آلن دو باتن و مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی»
آلن دو باتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، فیلسوف، مجری تلویزیون، جُستارنویس، سخنران و روزنامه‌نگار سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دو باتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش‌‌پا‌افتاده و روزمره به نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدودۀ دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمرۀ انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که آلن دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دو باتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزهایی را بیاموزد که به درد زندگی عاطفی و شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دو باتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار اوست.
آلن دو باتن در سال 2015 برندۀ جایزۀ «یاران شوپنهاور» در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم»
کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» با ترجمۀ مهشید گودرزی در انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است. از کتاب «چگونه ساده‌تر زندگی کنیم» ترجمۀ فارسی دیگری هم با عنوان «یک زندگی ساده‌تر: راهنمای آرامش، آسایش و روشنی بیشتر» منتشر شده که مترجم آن شهاب‌الدین عباسی و ناشرش نشر نخستین است.

ادامه keyboard_arrow_down