کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | 10 مقاله که باید خواند: درباره زنان و رهبری
10 مقاله که باید خواند: درباره زنان و رهبری شابک: 9786227255584 214 صفحه 260 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 مقاله باید خواند: درباره زنان رهبری هاروارد بیزینس ریویو سید محمد تقی زاده مطلق علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,050,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: هنوز

چاپ دوم

کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» به‌قلمِ نویسندگانِ مجلۀ «هاروارد بیزینس ریویو»
ده مقالۀ خواندنی و نقادانه دربارۀ چگونگی ایجاد فضا و شرایطی مناسب برای ترقیِ زنان در محیط کار. کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری»، با عنوان اصلی HBRs 10 Must Reads on Women and Leadership، کتابی است شامل مجموعه مقالاتی از نویسندگان مجلۀ «هاروارد بیزینس ریویو» دربارۀ زنان و رهبری و مدیریت آن‌ها در محیطِ کار و موانعی که بر سرِ راه پیشرفت زنان در جامعۀ مردسالار وجود دارد و چگونگی امکان‌پذیری رفع این موانع.
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» راهنمایی است برای زنان شاغل و نیز مدیرانی که با کارمندانِ زن کار می‌کنند. در این کتاب همچنین مسائل شغلی زنان در چشم‌اندازی فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مورد بررسی و تحلیل نقادانه قرار گرفته و تغییر و تحولات وضعیت و جایگاه زنان در جامعه و محیط کار نشان داده شده است.
در کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» از لزوم ایجاد تغییر و تحولاتی بنیادین سخن رفته که به‌اعتقادِ نویسندگان مقالات این کتاب، ضروریِ همکاری با زنان در محیطِ کار و حضور مؤثرشان در این محیط و پرورش توانایی‌های شغلی آن‌ها و کمک به زنان در پیمودن مسیر رشد و پیشرفت و رسیدن آن‌ها به جایگاه مدیریت و رهبری در کارشان است.
متن اصلی کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» اولین بار در سال 2018 منتشر شده است.
مقالات کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» را، چنانکه پیش‌تر اشاره شد، نویسندگان مجلۀ «هاروارد بیزینس ریویو» نوشته‌اند. «هاروارد بیزینس ریویو» یک مجلۀ حوزۀ مدیریت عمومی است که توسط انتشارات بازرگانی هاروارد، که یک شرکت تابعۀ کاملاً متعلق به دانشگاه هاروارد است، منتشر می‌شود.

مروری بر «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری»
آن‌چه نویسندگان مجلۀ ««هاروارد بیزینس ریویو» در مقالات کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» ارائه داده‌اند، راهکارهایی است برای اینکه زنان، با اعتمادبه‌نفس و توانمندی و انگیزه‌ای بیشتر و به‌دور از اضطراب و تشویش و تبعیض‌های جنسیتی، در محیطِ کاری خود به کار بپردازند و به‌لحاظ شغلی رشد کنند و بتوانند در شغلِ خود به جایگاه مدیر ارتقا یابند و مجموعه‌ یا مجموعه‌هایی را رهبری کنند و حضورِ شغلیِ مؤثری در جامعه داشته باشند.
برای اینکه زنان بتوانند در کارشان پیشرفت کنند و مدیریت و رهبری امور را به دست گیرند، چنانکه در کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» توضیح داده شده، ایجاد دگرگونی‌هایی بنیادین در محیط کار و یادگیری مهارت‌هایی در رفتارها و تعاملاتِ شغلی با زنان لازم است تا شرایط مناسب برای رشد و پیشرفت شغلی آن‌ها فراهم شود و بتوانند در کسوت مدیرانی موفق و توانمند و خلاق به کار بپردازند.
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» همچنین با نگاهی نقادانه به بررسی موانع و عوامل و باورهای فرهنگی و اجتماعی‌ِ مردانه‌ای می‌پردازد که زنان را از حضور مؤثر در محیط کار و پیشرفت و موفقیت شغلی بازمی‌دارند و تهدیدی برای وضعیت شغلی آن‌ها به‌حساب می‌آیند؛ موانع و عواملی که بعضی از آن‌ها ریشه در اعصار دور دارند و ردّشان را در گذشتۀ بسیار دور می‌توان پیدا کرد.
در کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» همچنین در این باره بحث شده که وضعیت و جایگاه زنان در جامعه و محیطِ کار چه تغییرات مثبتی نسبت به گذشته کرده و عواملی که این تغییرات مثبت را رقم زده‌اند چه بوده‌اند و نیز هنوز چه موانعی بر سرِ راه پیشرفت و موفقیت شغلی زنان وجود دارد و این موانع چطور باید رفع شوند.
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» یادآور می‌شود که برای رسیدن زنان به جایگاه مدیریت و رهبری باید بتوان مسیری را که زنان، برای رسیدن به این جایگاه، باید طی کنند درک کرد.
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» فهمیدنِ علل اصلیِ موانعی را که در محل کار بر سرِ راه زنان وجود دارد، مهار و کنترلِ تبعیض‌های جنسیتی و تفاوت قائل شدن میان اعتمادبه‌نفس و قابلیت در میان همکاران، تنظیم برنامه‌ای مؤثر برای تنوع جنسیتی در محیط کار، شناخت مسائلی که زنان در محیط کار با آن‌ها مواجهند و کمک به زنانی که موقتاً محیط کارشان را ترک کرده‌اند برای ورود دوباره‌شان به این محیط و نیز فراهم آوردن فرصت‌هایی برای بلندپروازی زنان را به‌عنوان راهکارهایی مفید و کارآمد و ضروری، برای رشد و پیشرفت و موفقیتِ زنان در محیط کار و رسیدن آن‌ها به رهبری و مدیریت، معرفی می‌کند و دربارۀ همۀ این‌ راهکارها بحث می‌کند.
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» شامل این مقالات است: «زنان و هزارتوی رهبری» نوشتۀ آلیس اچ. ایگلی و لیندا ال. کارلی، «آیا زنان بلندپروازی ندارند؟» نوشتۀ آنا فلز، «زنان به پا می‌خیزند» نوشتۀ ارمینیا ایبارا، رابین ایلای و دبورا کالب، «زنان و چشم‌انداز» نوشتۀ ارمینیا ایبارا و اوتیلیا اوبودارو، «قدرت کلام» نوشتۀ دبورا تنن، «یادداشتی که هر زنی در میز کارش نگه می‌دارد» نوشتۀ کاتلین ریردان، «چرا برنامه‌های متنوع‌سازی شکست می‌خورند» نوشتۀ فرانک دوبین و الکساندرا کالیو، «حالا چه؟» نوشتۀ جون سی. ویلیامز و سوزان لبساک، «نبرد بر سر زنان بااستعداد در بازارهای نوظهور» نوشتۀ سیلویا آن هیولت و ریپا رشید و «رفت و برگشت به نیروی کار» نوشتۀ سیلویا آن هیولت و کارولین باک لوس.
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» همچنین دارای یک مطلب افزوده است. این مطلب، مصاحبۀ آدی ایگناتیوس با شریل سندبرگ است که بعد از ده مقالۀ کتاب آمده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری»
کتاب «10 مقاله که باید خواند دربارۀ زنان و رهبری» با ترجمۀ سید محمد تقی‌زاده مطلق در نشر هنوز منتشر شده است.
دکتر سید محمد تقی‌زاده مطلق، متولد 1333، مترجم ایرانی است. تقی‌زاده دارای لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف، فوق لیسانس مدیریت اجرایی از دانشگاه علامه طباطبایی و نیز دکترای مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی است. او همکاری با نشریات پیام یونسکو و علم و اجتماع و مدیریت پروژۀ انتشارات دانشگاه صنعتی شریف را در کارنامۀ کاری خود دارد و همچنین از سال 1368 تا 1373 مسئولیت انتشار نشریۀ داخلی جامعۀ مهندسان مشاور ایران را به‌عهده داشته است.
از ترجمه‌های سید محمد تقی‌زاده مطلق می‌توان به کتاب‌های «10 مقاله که باید خواند دربارۀ کارآفرینی و شرکت‌های نوپا»، «10 مقاله که باید خواند دربارۀ مبانی مدیریت»، «10 مقاله که باید خواند دربارۀ همکاری»، «10 مقاله که باید خواند دربارۀ هوش هیجانی»، «10 مقاله که باید خواند دربارۀ نوآوری»، «10 مقاله که باید خواند دربارۀ ارتباطات»، «10 مقاله که باید خواند دربارۀ مدیریت تغییر» و «10 مقاله که باید خواند دربارۀ تصمیم‌گیری» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده