ترس و لرز شابک: 9789643412845 119 صفحه 140 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 400 املی نوتومب شهلا حائری علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

840,000 ریال 1,050,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ پنجم

Stupeur et Tremblements

رمانی جذاب با نثری دلنشین که خواننده را با خود همراه می‌کند. در داستان برخورد فرهنگی دو دنیای شرق و غرب در برابر هم به خوبی به تصویر کشیده است. خاطرات تلخ هم با طنز و جالب توجه بیان می‌شوند و هیچ نفرتی نسبت به جفاهای صورت گرفته در رمان حس نمی‌شود.
ماجرا درباره خانمی تحصیل‌کرده اهل بلژیک است. او در یک شرکت بزرگ ژاپنی مشغول کار می‌شود. اما کار در آنجا به این سادگی‌ها که ما فکر می‌کند، نیست. بنابراین در مقابل قوانین عجیب و غریب و نا‌آشنا مرتب دچار خطا می‌شود، تا اینکه او نظافتچی دستشویی‌ها می‌شود. غربی بودن این خانم، در جامعه ژاپن برایش دردساز شده است. از نگاه کردن تا حرف زدن و بیشتر رفتارهایش توسط جامعه ژاپن زیر سوال می‌رود. اما او در برابر جامعه مردسالار تسلیم نمی‌شود و تمامی اتفاقات تحقیرآمیز خود را با موقعیتی خنده‌دار برای خواننده بیان می‌کند. داستان «ترس و لرز» بر اساس خاطرات و تجربیات شخص «آملی نوتومب» نوشته شده ‌است. داستانی که با ظرافت و طنز، تضاد دنیای شرق و غرب را به تصویر می‌كشد و تحلیلی موشكافانه از سوءتفاهمات ناشی از برخورد فرهنگ‌ها و تمدن‌های گوناگون به همراه دارد. ناگفته نماند: رمان «ترس و لرز» جایزه‌ مهم ادبی فرهنگستان فرانسه را در سال 1999 و همچنین جایز‌ه‌ خوانندگان كتاب‌های جیبی، در سال 2001 از آن خود کرده است. «شهلا حائری» داستان «ترس و لرز» رایرای دوستداران مطالعه، به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: آملی نوتوب 1966 نویسنده فرانسوی صاحب اثر «مرکور»، «سوء قصد»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده