کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | سیاست چیست؟
سیاست چیست؟ 242 صفحه 235 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 سیاست چیست؟ ژولین فروند عبد الوهاب احمدی علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

1,280,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ دوم

سیاست چیست؟
امر سیاسی چیست و عمل سیاسی چه نوع عملی است؟ سیاست چه اهداف و غایت‌هایی را دنبال می‌کند و این اهداف و غایت‌ها را با چه وسایلی پی می‌گیرد؟ اینها از جمله موضوعاتی است که ژولین فروند در کتاب «سیاست چیست؟» به آنها پرداخته است. فروند فیلسوف و نظریه‌پردازی است که تجربه‌اش از سیاست و عمل سیاسی، چنانکه در مقدمه ترجمه فارسی کتاب «سیاست چیست؟» اشاره شده، نه صرفاً بر اساس مطالعات تئوریک و درکی انتزاعی، بلکه برآمده از تجربه زیسته او نیز هست. فروند در دوره جنگ جهانی دوم عمل سیاسی را با پیوستن به جنبش ملی مقاومت و مبارزات پارتیزانی تجربه کرده بود و چه بسا همین تجربه عملی به نظریه‌پردازی‌های او رنگی از واقع‌بینی بخشیده باشد. فروند سیاست را یکی از فعالیت‌های بنیادین بشری می‌داند. او در کتاب «سیاست چیست؟» به وجوه گوناگون سیاست و امر سیاسی و فعالیت سیاسی پرداخته است. کتاب شامل دیباچه، دو بخش اصلی به نام‌های «هدف ویژه‌ی امر سیاسی» و «وسیله‌ی ویژه‌ی امر سیاسی» و یک بخش نتیجه‌گیری است.
عمل سیاسی، خیر مشترک همچون هدف امر سیاسی، امنیت بیرونی، تفاهم درونی و رونق، مسئولیت سیاسی، مفهوم زور و رابطه زور و سیاست، نیرنگ در سیاست و کوششی برای تحلیل مفهوم نیرنگ، تناسب نیروها و تمدن‌ها، تعریف سیاست، معنای امر سیاسی و تاریخ و متافیزیک از جمله موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آنها پرداخته شده است.
«سیاست چیست؟» با ترجمه و مقدمه عبدالوهاب احمدی در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ژولین فروند (1993 – 1921)، فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم