کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | سیمای زنی در میان جمع
سیمای زنی در میان جمع شابک: 9789643290788 560 صفحه 640 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 سیمای میان هاینریش بل مرتضی کلانتریان علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

4,200,000 ریال 5,250,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ بیست و یکم

سیمای زنی در میان جمع
داستان سرگذشت رازآمیز و پر ماجرای زنی به نام لنی در سالهایی مهم و بحرانی از تاریخ آلمان؛ سالهایی که هیتلر بر آلمان مسلط شد و جنگ جهانی دوم در گرفت و بعد از آن هم آلمان گرفتار مشکلات و بحرانهای ناشی از جنگ شد. هاینریش بل در رمان سیمای زنی در میان جمع این دوره‌های بحرانی به هم پیوسته را با خلق شخصیتی به نام لنی و محور قرار دادن سرگذشت و زندگی پر از اُفت و خیز این زن به تصویر کشیده است؛ زنی که زندگی‌اش متأثر از آن سالهای بحرانی است.
رمان با بهره‌گیری از شیوه گزارش روزنامه‌ای داستان زندگی لنی و اوج و فرود این زندگی را روایت می‌کند. تصویری که در این رمان از لنی به دست داده می‌شود تصویری است تشکیل‌شده از تکه‌های کنار هم چیده‌شده‌ای که از نقل قول افراد مختلف درباره لنی فراهم آمده است. داستان ما را به دوره‌های مختلف زندگی لنی می‌برد و هاینریش بل در قالب داستان زندگی لنی تصویری انتقادی از دوره‌ای از تاریخ آلمان به دست می‌دهد و اوضاع اجتماعی آلمان را در آن دوره ترسیم می‌کند. رمان با ارائه سیمایی از چهل‌وهشت‌سالگی لنی و توصیف مشخصات ظاهری او در این سِن آغاز می‌شود و آن‌گاه می‌رود به دوره‌های دیگر زندگی این زن.
سیمای زنی در میان جمع را شاهکار هاینریش بل دانسته‌اند؛ اثری با ساخت و پرداختی ماهرانه و هنرمندانه. این رمان با ترجمه مرتضی کلانتریان در انتشارات آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: هاینریش بل (1985 - 1917)، داستان‌نویس آلمانی برنده جایزه نوبل ادبی.

ادامه keyboard_arrow_down