کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | دفترچه 100 درصد خوشبختی من
دفترچه 100 درصد خوشبختی من شابک: 9786002535641 170 صفحه 440 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 دفترچه درصد خوشبختی رافائل ژیواردانو زیور ایزدپناه علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,042,500 ریال 1,390,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ پنجم

کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من»، اثر رافائل ژیوردانو
کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من»، با عنوان اصلی 100 % bonheur، کتابی است در آموزش فوت‌وفَنِ رسیدن به خوشبختی و آسودگی و آرامش و شادی و آنچه باید برای دستیابی به احساس رضایت در زندگی انجام داد. رافائل ژیوردانو، که از نویسندگان مطرح حوزه خودیاری است و رمان‌هایی هم در زمینه روانشناسی انگیزشی نوشته، در کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» سعی دارد الفبای خوشبختی را به صورتی موجزی و فشرده و به زبانی ساده برای همۀ آن‌ها که در پی آرامش و زندگی پُربار و شاد و بی‌دغدغه‌اند توضیح دهد. ژیوردانو در این کتاب، چنانکه در مقدمۀ آن وعده داده است، می‌خواهد راز خوشبختی را با مخاطبان خود در میان بگذارد و هنر ایجاد تغییرات کوچکی را که به اعتقاد او به طرزی چشمگیر زندگی انسان را زیباتر می‌کنند به آنان بیاموزد.
«دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» نه فقط یک کتاب نظری در باب چگونگی دستیابی به خوشبختی، بلکه یک راهنمای عملی در این زمینه است. ژیوردانو در این کتاب، ضمن بیان اصول خوشبختی به زبان ساده، تکلیف‌هایی به مخاطبان خود می‌دهد تا آن‌ها با انجام‌شان به‌طور عملی با مباحث مطرح‌شده در کتاب درگیر شوند و پابه‌پای آموزه‌های کتاب گام‌به‌گام به سمت خوشبختی و شکوفایی در زندگی حرکت کنند و به احساس رضایت از زندگی دست یابند و همچنین خود را در زمینۀ میزان خوشبختی در وجوه گوناگون زندگی ارزیابی کنند.
جان کلامِ رافائل ژیوردانو در کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» این است که خوشبختی در درون خود آدمی نهفته است و نه در جای دیگر، پس کافی است راه جستجوی آن و به‌دست‌آوردنش را بیابیم تا زندگی‌مان دگرگون شود و به شادی و رضایت و احساس شیرین آرامش و آسودگی دست یابیم.

مروری بر کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من»
رافائل ژیوردانو در کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» از کلیدواژه‌هایی سخن به میان آورده است که به اعتقاد او انسان را در سه محور «درون‌نگری»، «بازاندیشی» و «عمل» به تکاپو وامی‌دارند. موضوع کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختی من» رسیدن به خوشبختی و زندگی شیرین و احساس رضایت در زندگیِ عشقی، زندگی خانوادگی، زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و نیز دستیابی به سلامتی و احساس رضایت از این نظر است. ژیوردانو در این کتاب فرمول‌ها و دستورالعمل‌های خود را برای رسیدن به خوشبختی و و رضایت و شادکامی به زبانی ساده و موجز بیان کرده است.
اما «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» تنها دستورالعمل صادر نمی‌کند، بلکه خواننده را نیز به مشارکت فرامی‌خواند و از او می‌خواهد نظراتش را و آنچه را با خواندن مباحث مطرح‌شده در کتاب به ذهنش می‌رسد در سطرهایی که در کتاب به همین منظور خالی گذاشته شده بنویسد و نیز برنامه‌های عملی خود برای تغییر را در این سطرها یادداشت کند. ژیوردانو سعی دارد خواننده را گام‌به‌گام و حین خواندن مباحث نظری کتاب، عملاً با فرایند تغییر، بر طبق الگویی که او در کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» ارائه می‌دهد، درگیر کند و او را به اقدام عملی در این زمینه تشویق کند. ژیوردانو در این کتاب به مخاطبانش توصیه می‌کند که برای تغییر آنچه قابل تغییر است آستین بالا بزنند، اما آنچه را نمی‌شود تغییر داد بپذیرند. او همچنین معتقد است برای رسیدن به آرامش خاطر و احساس خوشبختی و شادی و رضایت از زندگی، باید به زندگی به چشم یک بازی نگاه کرد و آن را زیاده از حد جدی نگرفت. او همچنین در کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» از ضرورت عشق و گسترش دوستی و زندگی اجتماعی برای دستیابی به خوشبختی سخن می‌گوید.
در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «چنانچه همۀ قواعد بازی را بپذیرید، از پیشامدهای زندگی کمتر رنج خواهید برد؛ هستی همان‌قدر که موقعیت‌های خوشایند دارد شرایطِ ناخوشایند هم دارد. زندگی بالا و پایین دارد.
دردِ سفید و دردِ سیاه. برای اینکه بتوانیم زندگی خود را کامل زندگی کنیم، لازم است بدانیم که باید به استقبالِ لحظه‌های ناخوشایند و دردنا ک هم برویم و نگاهمان را به آن‌ها تغییر دهیم.
بپذیرید که گاهی باید گفت: بله. زندگی همین است.»
کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من» با ترجمۀ زیور ایزدپناه در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

درباره رافائل ژیوردانو، نویسنده کتاب «دفترچۀ 100 درصد خوشبختیِ من»
رافائل ژیوردانو (Raphäelle Giordano)، متولد 1974، داستان‌نویس فرانسوی، نقاش و مربی خلاقیت، نویسنده کتاب‌های انگیزشی و خودیاری و فارغ‌التحصیل رشتۀ هنرهای کاربردی از مدرسۀ عالی استین است. روانشناسی از دیرباز و از دوره کودکی یکی از علاقه‌مندی‌های اصلی ژیوردانو بوده است و تأثیر این علاقه را در رمان‌های او نیز می‌بینیم. ژیوردانو نخستین بار با رمان روان‌شناختی و انگیزشی «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» به عنوان داستان‌نویس مشهور شد. این رمان، با استقبالی که از آن شد، ژیوردانو را به نویسنده‌ای محبوب و پرمخاطب بدل کرد.
ارتباطات و فنون ارتباطی، مدیریت استرس، انسجام تیمی و پرورش خلاقیت و نوآوری از جمله تخصص‌ها و فعالیت‌های ژیوردانو در حیطۀ روانشناسی است. از دیگر کتابهای او می‌توان به «ابتکارِ گورخرِ خالخالی»، «رازهای دکتر کولزن»، «من می‌خواهم ذِن شوم» و «الهۀ عشق با بال‌های کاغذی» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم