کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه سیاسی جان استیوارت میل
فلسفه سیاسی جان استیوارت میل شابک: 9786008547914 330 صفحه 273 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 فلسفه سیاسی استیوارت جان گری خشایار دیهیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

2,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ سوم

فلسفه سیاسی جان استیوارت میل
تفسیری متفاوت از رساله آزادی جان استیورات میل، فیلسوف انگلیسی قرن نوزدهم. جان گرِی در کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل باور رایج درباره نظریه جان استیوارت میل در رساله آزادی را به چالش می‌کشد و نظریه میل درباره آزادی در آن کتاب را از منظری متفاوت تفسیر می‌کند. باور رایج که انتقادها به میل از آن نشأت می‌گیرد این است که میل در رساله آزادی می‌خواهد از منظری فایده‌گرایانه از آزادی دفاع کند، در حالی که آزادی و فایده‌گرایی قابل جمع نیستند. گری اما استدلال می‌کند که آزادی مد نظر میل با فایده‌گرایی قابل جمع است، چرا که آزادی‌ای که میل از آن دفاع می‌کند با فایده‌گرایی غیرمستقیم و نوعی لیبرالیسم کمال‌طلب همخوان است و با آن مغایر نیست. البته گری در ویراست دوم کتاب، که مبنای ترجمه فارسی آن است، بخشی را اضافه کرده که در آن نظریات خود را در بخش‌های پیشین کتاب مورد تجدیدنظری رادیکال قرار داده است. میل در این بخش افزوده‌شده به ویراست دوم، نه فقط به لیبرالیسم میل، بلکه به همه نوع لیبرالیسمی تاخته است.
کتاب شامل دو پیشگفتار، یکی برای ویراست اول و دیگری ویراست دوم، شش بخش و یک بخش بعدالتحریر است که این بعدالتحریر همان افزوده نویسنده بر ویراست دوم است. علاوه بر این، ترجمه فارسی این کتاب همراه با یک بخش ضمیمه است که این ضمیمه شامل نقدی است به قلم جورج کراودر بر دیدگاه‌های جان گری در این کتاب.
کتاب فلسفه سیاسی جان استیوارت میل با ترجمه و پیش‌گفتار خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down