کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | چند گفت و گو درباره تجدد
چند گفت و گو درباره تجدد شابک: 9789644162817 176 صفحه 218 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 درباره تجدد سیروس علی نژاد علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

96,000 ریال 120,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ سوم

چند گفت‌وگو درباره تجدد
در ایران تجدد و تجددخواهی و تقابل و برخورد آن با سنت همچنان بحثی داغ است. در این بیش از صد سالی که فکر تجدد در ایران پدید آمده بین سنت و تجدد کشمکش‌های فراوانی بوده که هنوز هم ادامه دارد. در طول تاریخ پر فراز و نشیب تجدد و تجددخواهی در ایران گروهی سعی کرده‌اند سنت را با تجدد آشتی دهند و آن را برحسب نیاز و ضرورت زمانه به روز کنند، گروهی خواسته‌اند بساط سنت را یکسره برچینند و گروهی نیز از بازگشت به سنت سخن گفته‌اند. اینها همه نشان از آن دارد که سنت در ایران همچنان حضوری پررنگ دارد و تجدد را به شکل‌های مختلف از خود متأثر می‌کند.
سیروس علی‌نژاد در کتاب چند گفت‌وگو درباره تجدد به سراغ چند شخصیت فرهنگی، ادبی و سیاسی اهل ایران، افغانستان و تاجیکستان رفته و با آنها درباره تجدد در این کشورها گفت‌وگو کرده است. داریوش آشوری، بابک احمدی، جمشید بهنام، رهنورد زریاب، علی‌رضا علوی‌تبار، موسی غنی‌نژاد، هوشنگ ماهرویان و رحیم مسلمانیان قبادیانی کسانی هستند که در این کتاب از تجدد سخن گفته‌اند.
کتاب تصویری از تجدد در ایران و دو کشور دیگر فارسی‌زبان به دست می‌دهد تا هم تأثیر جریان تجددخواهی در ایران را بر آن کشورها بررسی کند و هم این موضوع را پیش بکشد که تجدد در آن کشورها چه دستاوردی برای ایران می‌تواند داشته باشد و چه کمکی به روند تجدد در ایران می‌تواند بکند.
چند گفت‌وگو درباره تجدد را انتشارات آگاه منتشر کرده است.
درباره مؤلف: سیروس علی‌نژاد (- 1324)، روزنامه‌نگار ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده