کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | سوسیالیسم
سوسیالیسم شابک: 9789643293574 184 صفحه 225 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 سوسیالیسم مایکل نیومن حمید رضا مصیبی علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

1,280,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ سوم

سوسیالیسم: درآمدی کوتاه
آیا سوسیالیسم در قرن بیستم با فروپاشی شوروی منقرض شد و به تاریخ پیوست؟ مایکل نیومن در کتاب «سوسیالیسم: درآمدی کوتاه» می‌گوید که چنین نیست. او در این کتاب، ضمن بررسی سوسیالیسم در بستری تاریخی، چشم‌اندازی را هم که از آیندة سوسیالیسم متصور است به دست می‌دهد. نیومن به تعریف سوسیالیسم و معرفی و توضیح جریان‌ها و گرایش‌های سوسیالیستی مختلف و متنوع می‌پردازد و ضمن تحلیل سوسیالیسم در قرن بیستم، نوع سوسیالیسمِ مناسب برای قرن بیست و یکم را نیز معرفی می‌کند.
او سوسیالیسم را پدیده‌ای متغیر و متضاد و گسترده می‌بیند که ارائه تعریفی از آن، که همه گونه‌های سوسیالیسم را در بر بگیرد، دشوار است. نیومن سعی می‌کند از تعریف‌هایی محدود که سوسیالیسم را به جریان و گرایش و برداشتی خاص تقلیل می‌دهند و نیز از تعریف‌های بیش از حد گسترده از سوسیالیسم پرهیز کند و در تعریف خود راهی میانه را پیش گیرد. او اساسی‌ترین ویژگی‌های سوسیالیسم را، که بیش و کم در همه انواع سوسیالیسم مشترک است، مبنای تعریف خود قرار داده است.
در این کتاب به مقایسه دولت‌ها و جریان‌های مختلف سوسیالیستی پرداخته شده و همچنین فمینیسم و جنبش زیست‌محیطیِ سبز، به عنوان جنبش‌ها و گرایش‌های سوسیالیستی جدیدتر، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
کتاب شامل مقدمه و چهار بخش است به نام‌های: «سنت‌های سوسیالیستی»، «کمونیسم کوبایی و سوسیال‌دموکراسی سوئدی»، «چپ‌های نو – تقویت و واپاشی» و «سوسیالیسم امروز و فردا».
در پایان کتاب منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه سوسیالیسم معرفی شده است.
کتاب «سوسیالیسم: درآمدی کوتاه» با ترجمه حمیدرضا مصیبی در انتشارات آگه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down