کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه ایرانی | من دانای کل هستم
من دانای کل هستم شابک: 9786220101147 100 صفحه 99 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 دانای هستم مصطفی مستور علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه ایرانی

722,500 ریال 850,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هجدهم

من دانای کُل هستم
داستانهایی کوتاه درباره عشق و معنای زندگی و هستی. مصطفی مستور در داستانهای مجموعه «من دانای کُل هستم»، مانند بسیاری از آثار دیگرش، احساسات و عواطف آدمی و موقعیت‌هایی عاطفی و روابط عاشقانه میان انسانها را دستمایه داستان‌پردازی قرار داده است. جستجو و کشف معنویت از دل موقعیت‌هایی که چه بسا در ظاهر از عوالم معنوی به دور باشند از جمله دغدغه‌هایی است که در داستانهای این مجموعه با آنها مواجه می‌شویم. مثلاً در یکی از داستانهای این کتاب، با عنوان «چند روایت معتبر درباره سوسن»، شاهد رابطه‌ای عاشقانه میان زنی روسپی، به نام سوسن، با شاعری به نام کیانوش هستیم. سوسن در آغاز به این رابطه مثل همه روابط دیگرش می‌نگرد و به کیانوش به چشم یک مشتری نگاه می‌کند، اما کیانوش عاشق سوسن است و برای او شعرهای عاشقانه می‌گوید و این به تدریج سوسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و رابطه میان آنها را به رابطه‌ای متفاوت با روابط دیگر سوسن بدل می‌کند و این زمینه‌ای می‌شود برای طرح مفاهیمی دیگر در این داستان و جستجوی معنویتی که مضمون اصلی داستانهای این کتاب و بسیاری از آثار دیگر مصطفی مستور است.
«من دانای کُل هستم» شامل هفت داستان است. این داستانها عبارتند از: «چند روایت معتبر درباره سوسن»، «من دانای کل هستم»، «مغول‌ها»، «وَ ما اَدریکَ ما مَریَم؟»، «ملکه الیزابت»، «مشق شب» و «دوزیستان».
مجموعه داستان «من دانای کُل هستم» در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: مصطفی مستور (- 1343)، داستان‌نویس، مترجم، پژوهشگر و نمایشنامه‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/06 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down