کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | حقیقت و افسانه
حقیقت و افسانه شابک: 9789644486708 352 صفحه 397 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 حقیقت افسانه برتراند راسل منصور مشکین پوش علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,160,000 ریال 1,450,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

حقیقت و افسانه
جستارهایی از برتراند راسل در باب ادبیات، تاریخ، سیاست و دیگر چیزها. در کتاب حقیقت و افسانه با دو گونه نوشته از راسل روبه‌رو هستیم: یکی نوشته‌های غیرداستانی که مقالاتی دربارة موضوعات مختلف را شامل می‌شوند و حجمِ بیشتری از کتاب را به خود اختصاص داده‌اند و دیگری نوشته‌ها و یادداشت‌هایی داستان‌واره و تمثیلی که در بخش سوم کتاب جای گرفته‌اند. کتاب حقیقت و افسانه شامل چهار بخش است با عنوانهای: «کتاب‌هایی که در جوانی بر من اثر گذاشتند»، «سیاست و تعلیم و تربیت»، «میان‌پرده‌ها» و «صلح و جنگ».
عنوانهای برخی مقالات و داستان‌واره‌‌هایی که در بخش‌های مختلف کتاب آمده عبارتند از: «اهمیت شِلی»، «خیال خوش طغیان»، «زهر نفرت و پادزهر آن»، «آزادی چیست؟»، دموکراسی چیست؟»، «استدعای یک مرد علم برای استقرار دموکراسی»، «داستان مستعمره‌داری»، «نقد ملیت‌پرستی»، «جهانی که مشتاق زندگی در آنم»، «فرهنگ‌های کهن و فرهنگ‌های جوان»، «تعلیم و تربیت برای جهانی دشوار»، «تحصیلات دانشگاهی»، «مردمان مخبط»، «امثال و حکم لاروشفوکو که به تازگی کشف شده است»، «کابوس‌ها»، «رؤیاها»، «تمثیل‌ها»، «تنش میان شرق و غرب و مسائل روانی»، «صلح و جنگ در دوران زندگانی من»، «مسئولیت اجتماعی دانشمندان»، «فشار جمعیت و جنگ»، «آنچه بی‌طرف‌ها می‌توانند برای نجات جهان انجام دهند»، «آیا جنگ را می‌توان از میان برد؟» و «حیات بشر در خطر است».
کتاب حقیقت و افسانه با ترجمۀ منصور مشکین‌پوش در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
دربارة نویسنده: برتراند راسل (1970 – 1872)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه‌شناس و فعال سیاسی بریتانیایی و برندة جایزة نوبل ادبیات در سال 1950 میلادی.
رتبۀ گودریدز: 70/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down