کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | زمین انسان ها - جیبی
زمین انسان ها - جیبی شابک: 9786001216275 250 صفحه 214 گرم قطع: جيبی نوع جلد: مقوایی تیراژ: 1500 زمین انسان جیبی آنتوان دوسنت اگزوپری سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

800,000 ریال 1,000,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ هشتم

زمین انسان‌ها
Terre des hommes
کتاب، دیدگاه نویسنده درباره معنای زندگی را بیان می‌کند و در مسیر روایت به انسانیت، همراهی، همکاری، و دوستی بشر در زمین اشاره دارد. سال 1935 در صحرای آفریقا حادثه‌ای برای «آنتوان دوسنت اگزوپری» اتفاق افتاد. او هوانورد بود و هواپیمایش در پروازی سقوط کرد، اما در کمال تعجب و به طرز شگفت‌آوری او و مکانیک پروازش زنده ماندند و چند روز پس از حادثه توسط کاروانی که از آجا می‌گذشت، نجات یافتند.
کتاب «زمین انسان‌ها» بخشی از خاطرات و گزارش‌های «آنتوان دوسنت اگزوپری» است که بر مبنای اندیشه‌اش نوشته شده است. در یک بخش نویسنده به خاطرات کارآموزی خلبانی و خلوت پروازها به کوه و دشت سخن می‌گوید و در فصلی دیگر از دوست نزدیک و معلم پروازش «هنری گیومه» و معجزه زنده ماندنشان از حادثه پرواز حرف می‌‌زند. ناگفته نماند: پس از صحبت درباره «هنری گیومه» کتاب «زمین انسان‌ها» هم به او تقدیم شده است. در نهایت، در قسمت پایانی اثر، «دوسنت‌ اگزوپری» برای انسان‌ دوستی اصولی را طرح می‌کند. در نظر او، تنهاترین ارزش و حقیقتی که بر فکر انسانی تحمیل می‌شود، همان ارزش و حقیقتی است که در باطن انسان است. بهتر است بدانید: کتاب «زمین انسان‌ها» در سال 1939 همزمان با انتشارش، برنده‌ جایزه‌ آکادمی داستان فرانسه و جایزه‌ ملی کتاب آمریکا شد. داستان «زمین انسان‌ها» توسط «سروش حبیبی» برای علاقه‌مندان مطالعه، به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری ( 1900 ـ 1944 ) نویسنده و خلبان فرانسوی، صاحب اثر «شازده کوچولو»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down