کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | متافیزیک چیست؟
متافیزیک چیست؟ شابک: 9789643115326 224 صفحه 250 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 متافیزیک چیست؟ مارتین هایدگر سیاوش جمادی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,020,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوازدهم

متافیزیک چیست؟
کتاب «متافیزیک چیست؟» درسگفتاری است که نویسنده در سال 1929 در دانشگاه فرایبورگ سخنرانی کرده است و یکی از آثار کلیدی «مارتین هایدگر» محسوب می‌شود. کتاب «متافیزیک چیست؟» درسگفتاری درباره مضمون اصلی هستی و زمان است. اثر، با زبانی فلسفی به شیوه‌‌ای خاص مخصوص هایدگر که همانا پدیدارشناسی است به بیان موضوع می‌پردازد. «مارتین هایدگر» از جمله فیلسوفانی بود که به بررسی پدیده در فلسفه پرداخت. در واقع متافیزیک او، هستی شناسی پدیده‌گرایانه به شمار می‌رود. زمان از دیدگاه او نوع است. زمان روزمره، زمان طبیعی و زمان جهانی. تفکر متافیزیکی و سوژه محور هایدگر همراه با اعمال اراده استیلاگر است. همچنین فلسفیدن اصیل را تفکر و تشکر بر می‌شمرد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
عنوان فرعی درآمد متافیزیک چیست؟ « بازگشت به بنیاد متافیزیک » است. هایدگر با اشاره به نامه دکارت به پیکو، که در آن دکارت ریشه فلسفه را متافیزیک، تنه‌اش را فیزیک و شاخه‌هایش را علوم دیگر می‌داند، بار دیگر به ما تذکر می‌دهد که خاک مغذی این ریشه، یعنی هستی، در طول تاریخ فلسفه به فراموشی سپرده شده است. متافیزیک تاکنون نگاه خود را از نور هستی، ( 4) که ظهور موجود به اوست، برگردانده است، و در موجود درجا زده و رویکرد به هستی بماهو هستی را وانهاده است. بار دیگر می‌نماید که هایدگر هستی را نه در هستندگان بل از آن حیث که هستی است نصب العین قرار داده است، اما این بار او دیگر دست کم به صراحت از پدیدارشناسی نامی به میان نمی‌آورد» «سیاوش جمادی» کتاب «متافیزیک چیست؟» را به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: مارتین هایدگر ( 1889 ـ 1976 ) فیلسوف آلمانی، صاحب اثر «هستی و زمان»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down